Actualitate

Explicația STUPIDĂ pentru omiterea Clujului din clipul de promovare al turismului: "Selecția orașelor, bazată pe simboluri importante pentru români!"

Cluj-Napoca, Braşov sau Oradea, oraşe care au atras turiştii ca un magnet, lipsesc din clipul pentru promovarea turismului cultural şi de city break lansat de Ministerul Turismului. Oficialii din Minister au ales să promoveze oraşe ca Sibiu sau Târgu Jiu, decizia fiind intens contestată pe Facebook.

Cluj-Napoca, oraş cu evenimente internaţionale şi festivaluri, a devenit un adevărat pol al culturii şi sportului. În ultimii ani, Clujul a devenit cunoscut pe plan mondial, dar lipsește din clipul de pomovare a turismului. Potrivit Ministerului Turismului, durata limitată a clipului a impus selecţia oraşelor care sunt descrise ca fiind "cu importante simboluri pentru români".

Clipul de promovare a costat 151.130 de lei (TVA inclus), fiind realizat cu fonduri alocate în cadrul unui proiect realizat în marja Centenarului. Potrivit unei declaraţii a ministrului Turismului, Bogdan Trif, "clipul va contribui la creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică competitivă în privinţa turismului cultural". Numai că oraşele Alba Iulia şi Târgu Jiu nu au aeroport, iar în condiţiile în care infrastructura rutieră din România suferă, turiştii străini ajung cu dificultate în oraşele prezentate în clip.


Reacția autorităților din Cluj-Napoca

Lipsa municipiului Cluj-Napoca din clipul de promovare al ministerului a fost comentată de Manuela Cîmpean, şeful Centrului de Informare Turistică ce ţine de Primăria Cluj-Napca.


"Nu cred că cineva are un răspuns logic, nu găsesc decât argumente pro, nu am niciun argument contra, nu am nicio explicaţie să nu fie Clujul printre oraşele din clip. Nu contest calitatea celorlalte oraşe, nu cred că suntem în concurenţă, este loc pentru fiecare. Dar este absolut inexplicabil faptul că un oraş ca şi Clujul, care e atât de iubit şi apreciat pe plan naţional şi internaţional nu se regăseşte pe această listă", a declarat Manuela Cîmpean, şeful Centrului de Informare turistică.

Aceasta motivează necesitatea prezenţei Clujului într-un astfel de material de promovare prin prisma faptului că relevanţa istorică a oraşului "e de necontestat", fiind atâtea personalităţi "care îşi leagă numele de Cluj"


"Poate că sunt subiectivă, dar este cel mai important oraş al ţării, după Capitală. E un oraş frumos, cu un patrimoniu impresionant, totodată tânăr, vibrant, plin de viaţă şi de evenimente. A fost Capitală Europeană a Tineretului, a fost Oraş European al Sportului, este un oraş european şi anul acesta, mai mult ca oricând. Se bucură de apreciere şi recunoaştere atât pe plan naţional cât şi internaţional. Deci clar este un oraş care merită să se regăsească pe harta turistică a României", a completat Manuela Cîmpean.

Potrivit acesteia, va exista o discuţie cu cei din minister, însă strategia oraşului în materie de promovare nu se va schimba.


"O să avem o discuţie cu reprezentanţii departamentului de promovare al ministerului, dar noi rămânem cu strategia noastră. Nu cred că faptul că lipsim din acel clip ne va afecta în vreun fel - Clujul este deja un oraş recunoscut atât pe plan naţional şi internaţional. Nu ne va afecta imaginea sau statutul", a conchis Manuela Cîmpean.

Clujul e tot mai prezent pe harta internaţională a turismului


Cu evenimente precum festivalul de film TIFF sau Untold şi Electric Castle, ce atrag zeci de mii de participanţi la fiecare ediţie, dar şi obiective inedite precum Salina Turda, Clujul a devenit tot mai prezent pe harta mondială, fiind o atracţie pentru turişti din toate colţurile lumii. De altfel, reședința de județ a găzduit, în ultimii ani, mai multe evenimente culturale şi sportive internaţionale, având titlul de Capitală Europeană a Tineretului în 2015 şi Oraş European al Sportului în 2018.

Statisticile Centrului de informare turistică din Cluj-Napoca (n.r. care se referă la persoanele care s-au adresat centrului) arată că în primele zece luni ale anului 2018 peste 460.000 de turişti din România şi străinătate au vizitat oraşul de pe Someş. Durata medie de şedere a acestora tinde spre două zile.

Potrivit Institutului Naţional de Statistică, în primele şapte luni din 2018, Clujul a fost pe locul patru pe ţară, după Bucureşti, Braşov şi Constanţa, cu 359.000 de turişti sosiţi în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare turistică. Acelaşi loc îl ocupă şi în privinţa numărului de înnoptări ale turiştilor, cu 668.7000 de înnoptări în primele şapte luni. Creşterea turismului în Cluj a fost susţinută şi de dezvoltarea aeroportului din oraş, de unde în prezent se operează zboruri către 38 de destinaţii din 19 ţări din Europa şi Orientul Mijlociu.

Ultimele Stiri
abonare newsletter