Actualitate

Calvar pentru pietoni şi şoferi. Se închide Podul Porţelanului. Vă mai amintiţi chinul îndurat de clujeni la modernizarea Podului Traian?

În 2014, Primăria Cluj-Napoca se lăuda că Podul Porţelanului va intra în reparaţii. De atunci, nu s-a întâmplat mai nimic, doar valoarea lucrărilor a crescut simţitor de la an la an. Acum, municipalitatea a dat undă verde lucrărilor de modernizare şi a decis că traficul auto şi pietonal va fi închis pe perioada lucrărilor.

Podul de pe strada Porţelanului este atât de îngust încât poate fi traversat de o singură maşină odată. Iniţial, acest pod nu a fost proiectat pentru traficul auto, însă, cu timpul, cartierele s-au dezvoltat, iar mai nou, odată cu extinderea oraşului, podul a devenit intens circulat.

În fiecare dimineaţă se formează ambuteiaje, clujenii aşteptând la rând să folosească podul care permite accesul dinspre zona rezidenţială înspre strada Paris, zona Spitalului Clujana şi companiilor care au sediul în Piaţa 1 Mai şi de acolo spre centru.


Acum, municipalitatea spune că modernizarea podului va începe în curând, urmând ca în luna iunie acesta să fie închis traficului rutier şi pietonal.

“Nici în ruptul capului nu vor să lucreze cu traficul deschis. Toţi specialiştii spun că nu se poate. Le-am cerut să-mi prezinte soluţii alternative, să îmi spună ce îi spun eu cetăţeanului începând din momentul în care începe efectiv lucrul şi se blochează podul, ce alternative are. Şi acum se discută. Vorbesc de pietoni. Sunt două soluţii, una care spune că e greu şi nu se poate implementa cu o punte pietonală adiacentă că nu permite locaţia, spaţiul şi nu se poate amplasa, cealaltă soluţie e să discutăm cu Compania de Transport Public să pună nişte microbuze pe care să le folosească oamenii să facă distanţa aceea de câţiva kilometri astfel încât să nu meargă pe jos ca să poată înconjura de fapt podul dintr-o parte în alta să poată ajunge la următoarea staţie. Se analizează. Ne preocupă această situaţie. Numai aşa doresc şi numai aşa se poate, cu închiderea podului, spun toţi specialiştii din punct de vedere tehnic”, a declarat Emil Boc, marţi, la un post de radio.


În ceea ce privește acest pod, valoarea totală a investiţiei este de 7,16 milioane de lei cu TVA inclus.

“Propunerea de netăgăduit din partea executantului este să închidă podul pentru traficul rutier şi pietonal. Am cerut să vină cu soluţii alternative măcar pentru ceea ce înseamnă traficul pietonal şi scurtarea calvarului. Dacă tot închizi podul, tu ai câştigat licitaţia cu podul sub trafic să îl realizezi şi ai avut un anumit termen. Dacă lucrezi cu închiderea completă măcar scurtează termenul de realizare şi scurtează calvarul celor din zonă. S-a stabilit că este posibilă într-o variantă redeschiderea circulaţiei în decembrie dacă se adoptă o soluţie contructivă, podul vechi ar urma să fie închis în jurul datei de 1 iunie, dar nu e definitiv. Executantul spune că nu se poate realize lucrarea dacă nu se închide podul. Eu am cerut acces pietonal şi scurtarea duratei. Pentru pietoni e aproape un kilometru distanţă până în staţia de autobuz, am cerut şi Companiei de Transport în Comun cum putem introduce nişte microbuze cu caracter temporar să îi ajutăm pe oameni”, a mai spus Boc.


Podul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,8 metri. Durata totală de execuţie este de 12 luni, iar investiția presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor.

Licitația pentru execuție a fost adjudecată de Diferit SRL, aceeași firmă care a construit Pod Traian.


“Podul va avea două benzi de circulaţie, va avea piste pentru biciclete, va avea spaţiu pietonal, va fi suprailuminat, deci practic va asigura o fluenţă mult mai bună a traficului din întreaga zonă”, a precizat şi viceprimarul Dan Tarcea.

Podul cu semafor


În mai 2018, Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunţat modificări în ceea ce privește circulația în zona podului Porțelanului, în scopul îmbunătățirii fluenței circulației.

Potrivit unui comunicat de presă al municipalității de la acea dată, "având în vedere creșterea valorilor de trafic în zona strada Nădășel-Pod Porțelanului-strada Porțelanului, până la realizarea noului pod care să permită circulația concomitent în ambele sensuri, Primăria municipiului Cluj-Napoca, împreună cu Poliția Rutieră, anunță amplasarea unui semafor mobil la Podul Porțelanului și schimbarea priorității în zonă astfel încât să fie posibilă degajarea circulației de pe pod". "Prin urmare, strada Nădășel va deveni fără prioritate și se vor amplasa două indicatoare rutiere stop de-o parte și de cealaltă a intersecției cu strada Alexandru Sahia", transmitea Primăria Cluj-Napoca.

Podul Traian şi disperarea clujenilor

În iunie 2017, Podul Traian a fost inaugurat la aproape un an de la demararea lucrărilor. În tot acest timp, traficul rutier şi pietonal a fost dat peste cap, spre disperarea clujenilor. Podul Traian a trebuit înlocuit din cauza stării de degradare, iar în anul 2013 o femeie era să cadă în râul Someş după ce a căzut într-o groapă din trotuarul podului.

Ultimele Stiri
abonare newsletter