Actualitate
Contract cu dedicaţie? Consiliul Judeţean vrea un terminal cargo la aeroport şi caută firmă cu experienţă în informatizarea oraşelor (?!)
Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj urmăreşte atingerea unui trafic de 7 milioane de pasageri în anul 2030, ţintă care presupune derularea unor investiţii estimate la aproape 900 de milioane de lei, printre care un nou terminal de pasageri şi unul de Cargo.
În proiectul de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj în perioada 2017-2030 se estimează un trafic aerian de 7,2 milioane de pasageri în anul 2030 şi mai multe obiective care urmează să fie construite.
"Planul de dezvoltare al Aeroportului Internaţional "Avram Iancu" Cluj pentru a atinge 7 milioane de pasageri până în anul 2030 prevede demararea proiectului intermodal, extinderea pistei la 3.500 de metri, extinderea unei platforme de staţionare, construirea unei căi de rulare paralelă cu pista, construirea unui terminal nou de pasageri cu 25 de porţi de îmbarcare, un terminal Cargo pentru transport marfă, cu o capacitate de 50 de tone", spune David Ciceo, directorul Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj-Napoca.
Acum, Consiliul Judeţean caută să achiziţioneze servicii de consultanţă cu privire la analiza juridică a “variantei optime” de realizare a unui terminal cargo la Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj.
Valoarea totală a contractului este de 28.500 lei fără TVA.
“Consiliul Judeţean Cluj are în vedere construirea terminalului Cargo prin apelarea parţială la fonduri europene, fie prin depunerea unei aplicaţii de către Aeroport, fie de către Consiliul Judeţean. În lipsa unor analize comparative a alternativelor pe care le are Consiliul Judeţean la dispoziţie, în vederea unei angajări judicioase a fondurilor publice pentru construirea unui terminal de mărfuri, considerăm oportună achiziţia unor servicii de consultanţă cu privire la analiza juridică a variantei optime de realizare a unui terminal Cargo la Aeroport”, arată forul judeţean.
Potrivit caietului de sarcini, serviciile de consultanţă prevăd prezentarea comparativă a alternativelor legale pe care Consiliul Judeţean/Aeroportul le au la dispoziţie în vederea construirii terminalului de mărfuri (încheierea unui cotract de achiziţie publică de lucrări, încheierea unui cotract de concesiune publică de lucrări, încheierea unui contract de parteneriat public-privat) şi prezentarea etapelor şi termenilor procedurali ce trebuie urmaţi de către Consiliul Judeţean/Aeroport în vederea atribuirii contractelor expuse, cu privire la fiecare tip de contract prezentat.
Potrivit documentului citat, factorii de evaluare sunt preţul ofertei (20%), experienţa în implementarea contractelor similare (40%) şi metodologia şi activităţile specifice contractului (40%).
Ce sare în ochi este faptul că forul judeţean caută o firmă nu cu experienţă în realizarea unui terminal cargo ci una care, de-a lungul timpului, s-a ocupat de elaborarea de strategii de informatizare pentru oraşe.
“La propunerea tehnică, prestatorul va ataşa copie după contractul/contractele de servicii şi după procesul/procesele verbale de prestare a serviciilor de elaborare a unor strategii de informatizare pentru municipii, oraşe şi judeţene”, transmite Consiliul Judeţean.
Terminal Cargo Aeroport
Capacitate manipulare marfă – 50 tone
Suprafaţa – 115.000 mp, inclusiv parcări auto şi construcţii adiacente
Valoare estimată (fără costuri de finanţare) - 57.853.120 lei fără TVA
Sursa: Proiectul de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj în perioada 2017-2030