Actualitate
Centuri ocolitoare pentru toate municipiile până în 2027, potrivit unei propuneri UDMR
Pentru a descongestiona traficul infernal, toate municipiile ar trebui să dispună de șosele ocolitoare până la sfârșitul anului 2027.
Benedek Zakariás, sursă foto: Mesagerul de Sibiu / www.mesageruldesibiu.roPropunerea a fost formulată în cadrul unui proiect de lege inițiat de 24 de parlamentari UDMR, fiind depus spre dezbatere la Senat. Propunerea legislativă, care aduce modificări și completări OG nr. 43/1997 în ceea ce privește regimul drumurilor, plănuiește delimitarea răspunderilor între autorități pentru efectuarea de lucrări, finanțarea reparațiilor curente și asigurarea siguranței circulației.
Potrivit proiectului de lege la care a pus umărul și deputatul UDMR Benedek Zakariás, membru în Comisia pentru transporturi și infrastructură, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ar urma să fie obligată să remedieze deficiențele în termen de 15 zile de la încasarea banilor în acest scop. De asemenea, deputații UDMR propun ca reparațiile podețelor situate sub partea carosabilă să fie efectuate de administratorul drumului, nu de autoritățile locale.
Cea mai importantă dintre schimbările produse la actul normativ privind regimul drumurilor se numără și obligarea CNAIR de a construi variante ocolitoare în baza unor studii de trafic actualizate periodic, pentru a sprijini fluidizarea traficului în interiorul localităților. Practic, până la data de 31 decembrie 2027, toate municipiile ar trebui să dispună de variante ocolitoare construite de administratorul rețelei de drumuri expres, drumuri internaționale „E” și drumuri naționale, se mai arată în proiectul legislativ.
Președintele UDMR Sibiu, Benedek Zakariás a precizat că, deși prevederea era în vigoare și până în prezent, aceasta nu oferea nicio dată pentru punerea în aplicare, tocmai de aceea este necesar să fie adoptat amendamentul care stabilește și un termen. Multe orașe transilvănene, precum Mediaș, Reghin sau Sighișoara ar putea avea, în sfârșit, variante ocolitoare, a subliniat Benedek, în condițiile în care se înregistrează o creștere imensă a traficului în aceste localități, potrivit maszol.ro. Deputatul admite că devierea traficului de tranzit ar coincide în primul rând cu reducerea zgomotului și reducerea poluării în zonele vizate.