Actualitate

Pasajul peste calea ferată de pe Tăietura Turcului depinde de... „mobilizarea” CFR SA

Studiul de fezabilitate pentru proiectul pasajului peste calea ferată de la Tăietura Turcului a fost trimis Căilor Ferate Române (CFR) SA, urmând să fie integrat și realizat în cadrul proiectului de modernizare a căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihorului.

Pasajul peste calea ferată de pe Tăietura Turcului depinde de... mobilizarea CFR SA! Pasajul peste calea ferată de pe Tăietura Turcului depinde de... mobilizarea CFR SA!

„Colaborăm excepțional cu CFR în acest domeniu, mă bucură. Mai ales acum, odată cu noul Guvern, am simțit o deschidere, o dorință mare de colaborare și de a duce lucrurile la bun sfârșit. (...) Proiectul nostru, conform studiului de fezabilitate – care este gata – vrem să-l integrăm în proiectul CFR-ului, pentru că ei au un proiect mai mare, modernizarea și electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihorului. Vrem să prindem studiul de fezabilitate în acest proiect și în realizarea lui integrată, e mai bine ca acest pasaj să fie făcut într-o structură integrată”, a dezvăluit primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, într-o emisiune online.

Calea ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, de pe Magistrala 300, are o lungime totală de 158 km, care este străbătută de cel mai „rapid” tren al CFR Călători în 2 ore și 42 de minute. Pe anumite tronsoane are linie dublă (Oradea–Oșorhei, Telechiu–Aleșd și Poieni–Huedin-Cluj-Napoca), însă pe majoritatea traseului este linie simplă. Încă din decembrie 2008, proiectul de dublare și de electrificare a întregului tronson Cluj-Napoca – Oradea a fost trecut în programul de guvernare al Guvernului Boc, însă nu a fost pus în practică nici în ziua de astăzi.


„Dacă ne vor spune că nu pot să o facă, deși puțin probabil, pentru că am primit acordul lor (n.red. de la CFR) și de la nivel local, și de la nivel central, vom face noi (n.red. administrația locală) proiectul. Dacă își vor respecta angajamentul, el va fi făcut foarte repede, odată cu modernizarea căii ferate. Este o veste bună pentru noi”, este de părere edilul.

CITEȘTE PE LARG: Alianța Vestului trage de mânecă Guvernul Orban pentru electrificarea liniei Cluj-Napoca – Episcopia Bihor


CITEȘTE PE LARG: Ungaria a lansat licitația pentru electrificarea a 55 km de cale ferată la granița cu România. Linia Cluj-Oradea mai așteaptă

Ultimele Stiri
abonare newsletter