Actualitate
Drumurile Clujului, pline de rable! Peste un sfert din mașini, PERICOL public
Sute de rable în județul Cluj! 27,36% din mașinile verificate pe drumurile din Cluj în anul 2020 sunt neconforme.
Pe parcursul anului trecut, 2.438 de mașini au fost verificate de RAR (Registrul Auto Români), dintre care 27,50% au prezentat probleme tehnice sau acte neconforme.
88 de mașini, adică 3,61% din total, reprezintă un pericol iminent de accident.
Mai multe mașini oprit reprezintă un pericol de poluare, iar altele aveau Inspecția Tehnică Periodică falsă, expirată sau anulată.
„Din totalul autovehiculelor oprite, în 5,50% din cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării, 0,7% aveau probleme legate de identificare și 2,34% aveau ITP fals, expirat sau anulat”, se arată într-un comunicat RAR.
În anul 2020, pe drumurile din județul Cluj au fost aplicate 436 de amenzi, iar 391 de certificate de înmatriculare au fost restrase. Certificatele de înmatriculare restrase pot fi redobândite doar în cazul în care persoana în cauză își face inspecția tehnică specifică la RAR.
45,61% din mașini la nivel național, declarate neconforme
Un procentaj imens de mașini, oprite pe drumurile din țară, au fost declarate cu deficiențe tehnice majore și periculoase. Acestea au fost declarate neconforme și reprezintă 45,61% din 64.096 mașini verificate în anul 2020.
Cele mai multe neconformități au fost constatate la:
- instalația electrică de iluminare-semnalizare (27,7%);
- emisiile poluante (21,1%);
- punți, jante, anvelope și suspensie (12,9%);
- parbriz, geamuri laterale, lunetă (11,7%);
La nivel național, în anul 2020 au fost aplicate 20.391 de amenzi și retrase 16.592 de certificate de înmatriculare. Totodată, 147 mașini au fost imobilizate și 269 ITP-uri, anulate.
5,50% din mașinile oprite prezintă un pericol iminent de accident
5,50% dintre mașinile verificate de RAR și Poliția Rutieră au prezentat neconformități majore care prezintă un pericol iminent de accident.
„Neconformitățile tehnice cel mai des întâlnite se referă la instalația electrică de iluminare, semnalizare și auxiliară, la emisii poluante, punți, jante, anvelope și suspensie, la vizibilitate, respectiv deficiențe identificate la parbriz, gemuri laterale, lunetă sau oglinzi, la sistemul de filtrare și de asemenea, la sistemul de direcție. Registrul Auto Român a încadrat 5,11% dintre vehiculele verificate ca prezentând pericol iminent de accident deoarece pentru acestea au fost identificate deficiențe tehice la sistemul de frânare, sistemul de direcție, la punți sau la fuzete”, a declarat Claudiu Mija, director tehnic al RAR.
Selectarea și oprirea mașinilor în trafic pentru controlul RAR se efectuează pe baza unor „indicii vizuale”:
„Doresc însă să precizez că toate aceste valori și procente cu referire la neconformitățile tehnice identificate în activitatea de control tehnic în trafic trebuie tratate cu maximă precauție deoarece selectarea și oprirea acestor autovehicule în trafic se fac având ca și criteriu principal existența unor indicii vizuale cu privire la neconformitățile acestora. Practic, în această categorie noi am încadrat acele vehicule care au prezentat deficiențe la sistemul de frânare, la sistemul de direcție, la punți sau la fuzete. În toate aceste cazuri, pericolul de accident era iminent”, a adăugat directorul tehnic.