Actualitate
Se deschide un nou ȘANTIER, într-o zonă aglomerată din Cluj. Lucrările vor dura aproape doi ani
În curând vor începe lucrările la noul pod peste râul Someș, care va crea o conexiune directă între cartierul Mărăști și zona Gării. Podul Răsăritului va fi gata în 2023.
Lucrările la Podul Răsăritului vor începe, cel mai probabil, la sfârșitul lunii iulie, a declarat viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, pentru monitorulcj.ro. Executarea lucrărilor va demara de îndată ce constructorul va obține ultimele două avize, respectiv cel de mediu și cel al Apelor Române.
„În ceea ce privește podul Oașului – Răsăritului, avem încă două avize de obținut în faza de proiectare a investiției, așteptăm un aviz de la Apele Române și unul de la Agenția de Mediu. După obținerea acestor autorizații, se poate depune documentația de obținere a autorizației. Estimarea mea este că în maxim două luni, vom putea să începem lucrările acolo”, a declarat Dan Tarcea, pentru Monitorul de Cluj.
Cât despre Podul Porțelanului, viceprimarul a declarat că licitația pentru un nou studiu de fezabilitate este în desfășurare, urmând ca în următoarele săptămâni să fie semnat contractul și până la finalul anului, să poată fi realizată reproiectarea podului.
„S-a găsit soluția la Podul Porțelanului, trebuie să facem o achiziție pentru un nou studiu de fezabilitate, pentru că sunt modificări de indicatori. Colegii mei se ocupă de această achiziție și sper ca în maxim trei săptămâni să fie semnat contractul pentru un nou studiu de fezabilitate, astfel încât anul acesta să putem face reproiectarea și să finalizăm lucrările”, a declarat Tarcea.
Cine construiește noul pod peste Someș?
Asocierea de firme condusă de Freyrom SA a câștigat la începutul anului licitația de proiectare și execuție a Podului Răsăritului, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins plângerea formulată de Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj. Primăria Cluj-Napoca a semnat contractul de execuție pentru realizarea noului pod peste Someș, la începutul lunii februarie.
Contractul prevede un termen de 60 de zile pentru proiectarea lucrării, astfel că lucrările la noul pod ar trebui să înceapă la începutul lunii mai, urmând să se desfășoare pe durata a 21 de luni. Valoarea lucrărilor se ridică la 22,7 milioane de lei, bani care vor fi asigurați din bugetul municipiului.
Piste de biciclete și trotuare pe ambele sensuri
Podul, cu o suprastructură metalică, va avea o lungime de 57,90 metri, o lățime de 26 metri, 2 piste de biciclete și 2 trotuare.
În prezent, legătura între zona industrială Clujana și Piața Gării se face peste poduri aflate la distanțe destul de mari, ajungându-se astfel la o intensitate a traficului mare pe artere rutiere care deservesc alte zone, oricum aglomerate. Construirea podului și amenajarea intersecțiilor aferente vor contribui la fluidizarea traficului auto, precum și la posibilitatea realizării unor activități economice și recreative în parcurile din zonă (pietoni, bicicliști).
Un nou traseu Est-Vest, pe lângă calea ferată
Odată cu realizarea podului, un nou bulevard care traversează orașul pe axa Est-Vest, de la IRA până la Gară, va fi amenajat în proximitatea căii ferate. Culoarul de pe Câmpul Pâinii va descongestiona traficul din zonă, spune primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.
Primăria Cluj-Napoca a lansat în luna martie licitația publică pentru „studiul de fezabilitate, plan urbanistic zonal, documentație pentru autorizarea lucrărilor de construcții și proiect tehnic, detalii de execuție și asistență tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiții: Culoar de mobilitate Nord-Pod Oașului-Răsăritului-străzile Răsăritului-Câmpul Pâinii-Pod Ira”. Valoarea contractului este de 3.250.000 lei, banii fiind alocați din fonduri bugetare.
Noua „bijuterie” a orașului ar urma să aibă 21 de metri lățime, 4 benzi, dar și piste pentru bicicliști. Primul pas pentru acest proiect este edificarea podului Răsăritului.
CITEȘTE ȘI
A patra licitație, cu noroc pentru Parcul Farmec. Trei oferte pentru contractul de modernizare