Actualitate
Formularul digital de intrare în România, obligatoriu de AZI. Peste 35.000 de conturi au fost create
Toți cetățenii care intră în România începând de luni, 20 decembrie, vor trebui să completeze formularul digital de intrare în România. Cei care nu îl completează riscă amendă.
Formularul digital de intrare în România, obligatoriu de AZI. Peste 35.000 de conturi au fost create
Toate persoanele care intră în ţară începând de luni au obligaţia de a completa electronic, în termen de 24 de ore, formularul digital de intrare în ţară, prin aplicaţia plf.gov.ro, nerespectarea acestei obligaţii fiind sancţionată cu amendă de la 2.000 la 3.000 lei.
Potrivit datelor furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), de la lansarea aplicaţiei https://plf.gov.ro şi până duminică la ora 18:00 au fost create 35.549 de conturi în platformă şi 14.212 persoane au generat formulare digitale de intrare în România (PLF), cele mai multe fiind pentru punctul de trecere a frontierei din aeroportul Internaţional „Henri Coandă”.
Cele mai multe persoane au completat formulare PLF pentru următoarele puncte de trecere a frontierei:
-Aeroportul International „Henri Coandă” - 5.221
-Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj - 1.193
-Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac – 955
-Punctul de Trecere a Frontierei Borş – 742
-Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II – 708
Formularul NU trebuie tipărit
„Formularul digital de intrare în România va scurta timpul de aşteptare în punctele de trecere a frontierei prin faptul că cetăţenii vor avea de trecut un singur filtru, nu două ca până în prezent, verificarea datelor fiind făcută automatizat. Formularul, dezvoltat de STS pe baza cerinţelor operaţionale stabilite de autorităţile medicale, nu trebuie tipărit pentru că în momentul trecerii punctelor de frontieră, la scanarea cărţii de identitate/paşaport, va permite afişarea datelor din formular în aplicaţia informatică a Poliţiei de Frontieră”, arată Guvernul.
Acest formular trebuie completat cu maximum 24 de ore înainte de prezentarea la punctele de trecere a frontierei. Datele trebuie introduse corect pentru că sistemul informatic este interconectat cu DEPABD şi Poliţia de Frontieră pentru validarea datelor de identitate şi Corona-forms, aplicaţia unde se regăsesc persoanele infectate cu SARS-CoV-2, izolate sau carantinate. Documentul este utilizat deja la nivelul a 18 state membre, arată sursa citată.
Acest formular digital vine în ajutorul Ministerului Sănătății și al autorităților medicale pentru realizarea eventualelor anchete epidemiologice.
CITEȘTE ȘI: