Actualitate
FOTO-VIDEO. AVERTISMENT. Un nou „muzeu” pe Autostrada Transilvania? Blocaje majore și un „munte de probleme”
„AutostradaTransilvania: superbă, dar cu un munte de probleme”, avertizează ONG-ul Asociația Pro Infrastructură (API).
Lucrari la Autostrada Transilvania. Sursa foto. Facebook Asociția Pro Infrastructura
Cei de la API au realizat o filmare pe toți cei 42,3 kilometri ai sectorului Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului.
„Constructorul este mobilizat excepțional, progresul fiind vizibil la fiecare 7-10 zile. Se lucrează efectiv pe toate planurile, zi-lumină, de la piloți forați la terasamente, de la săpături la elevații. Din păcate, poezia se oprește aici, entuziasmul fiind tăiat de lista de blocaje majore. Avem două schimbări de soluții tehnice la Nădășelu și zona Topa Mică pe care CNAIR trebuie să le aprobe. În nodul Zimbor, situl arheologic Sutor încă nu este descărcat. Fără acest pas vom deschide... un nou muzeu de autostradă! Apropo, tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului va fi... tot muzeu dacă nu se găsește o soluție birocratică pentru executarea unei conexiuni la Poarta Sălajului ori Românași”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Aceștia mai prezintă o listă cu nereguli: „un deal îmbibat cu apă care dă bătăi de cap constructorului de luni de zile, mega-debleul de la Zimbor, unde soluția antică aleasă de proiectanți, fiind constrânși de contractul semnat pe baza unui studiu de fezabilitate de doi lei, este săpătură pe vreo 14 berme și 4 ziduri de sprijin. Să sperăm că ține. Mai avem. Alunecări mai puțin grave cu duiumul, le-am pierdut șirul. Păduri care trebuie tăiate unde vom afla cum va sta terenul când se va intra cu excavatoarele sub ele. Și, pur și simplu, volumul enorm de muncă. Concluzia? Visăm cu ochii deschiși la inaugurare la sfârșitul lui 2023, doar dacă statul va rezolva urgent blocajele majore și birocrația, dacă dealurile vor colabora și se vor stabiliza într-un final și dacă antreprenorul își va menține tonusul excelent de până acum când toate problemele amintite îi vor eroda profitul și lichiditățile”, conchid cei de la API.
Reamintim că, vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a aprobat Proiectul Tehnic pentru Secţiunea Zimbor - Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Contractul pentru această secţiune în lungime de 12,24 km, în valoare de 680,4 milioane de lei, este finanţat prin PNRR.
"Încep lucrările pe încă un sector de autostradă! CNAIR a aprobat, astăzi, Proiectul Tehnic pentru Secţiunea Zimbor - Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania). Va putea începe astfel, în scurt timp, construcţia celor 12,24 de km ai acestei secţiuni. Contractul, în valoare de 680,4 milioane lei (fără TVA), este finanţat prin PNRR. Pe traseul acestei secţiuni, antreprenorul român urmează să construiască, până în anul 2024, cinci viaducte şi un pod", a scris pe Facebook Sorin Grindeanu.
Potrivit unui comunicat al CNAIR, antreprenorul lucrărilor este Asocierea SC SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL. Durata contractului pentru perioada de execuţie este de 24 de luni, respectiv anul 2024. Perioada de garanţie a lucrărilor este 120 de luni.
CITEȘTE ȘI: