Actualitate
Cine se încumetă să rezolve blocajele de pe Autostrada Transilvania?
Şase ofertanți au fost selectați pentru construcția secțiunilor Mihăiești – Suplacu de Barcău, subsecțiunea Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel în zona Meseș și Subsecțiunea Zalău – Nușfalău.
Autostrada Transilvania. Sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură
Potrivit unui comunicat de presă, luni, 30 mai, CNAIR a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor depuse în cadrul procedurii de atribuire proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, km 25+500 – km 40+637, inclusiv tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) - km 66+500.
CNAIR spune că au fost selectați următorii candidați:
- Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.
- Asocierea Strabag SRL - Acciona Construccion SA
- Impresa Pizzarotti & C S.p.a
- Astaldi SPA
- Asocierea Tekfen Insaat Ve Tesisat A.S. – Dogus Insaat Ve Ticaret A.S.
- Asocierea Rec Uluslararasi Inşaat Yatirim Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi - Onur Taahhut Taşimacilik Inşaat Ticaret Ve Sanayi A.Ş.
„În perioada următoare, CNAIR va transmite invitația de participare laetapa a II-a a procedurii de atribuire – etapa de depunere a ofertelor candidaților selectați”, transmite instituţia.
Valoarea estimată a contractului se ridică la suma de 3,926 miliarde de lei fără TVA.
Durata contractului este: de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție lucrări.
Tronsonul de autostradă are o lungime de 41 km, cu următoarele lucrări:
- 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km;
- Tunelul Meseș, în lungime de 2,89 km, cu două galerii și două benzi de circulație pe sens.
Reamintim că, ieri, Asociaţia Pro Infrastructură avertiza că „AutostradaTransilvania este superbă, dar cu un munte de probleme”.
Sectorul Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului, parte din Autostrada Transilvania, are mari probleme de stabilitate. Un deal „îmbibat cu apă”, alunecări de teren „cu duiumul” şi păduri care trebuie tăiate sunt doar o parte din provocarea construirii celor 42 de kilometri.
Aceștia mai prezintă o listă cu nereguli: „un deal îmbibat cu apă care dă bătăi de cap constructorului de luni de zile, mega-debleul de la Zimbor, unde soluția antică aleasă de proiectanți, fiind constrânși de contractul semnat pe baza unui studiu de fezabilitate de doi lei, este săpătură pe vreo 14 berme și 4 ziduri de sprijin. Să sperăm că ține. Mai avem. Alunecări mai puțin grave cu duiumul, le-am pierdut șirul. Păduri care trebuie tăiate unde vom afla cum va sta terenul când se va intra cu excavatoarele sub ele. Și, pur și simplu, volumul enorm de muncă. Concluzia? Visăm cu ochii deschiși la inaugurare la sfârșitul lui 2023, doar dacă statul va rezolva urgent blocajele majore și birocrația, dacă dealurile vor colabora și se vor stabiliza într-un final și dacă antreprenorul își va menține tonusul excelent de până acum când toate problemele amintite îi vor eroda profitul și lichiditățile”, conchid cei de la API.
Reamintim că, vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a aprobat Proiectul Tehnic pentru Secţiunea Zimbor - Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
"Încep lucrările pe încă un sector de autostradă! CNAIR a aprobat, astăzi, Proiectul Tehnic pentru Secţiunea Zimbor - Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania). Va putea începe astfel, în scurt timp, construcţia celor 12,24 de km ai acestei secţiuni. Contractul, în valoare de 680,4 milioane lei (fără TVA), este finanţat prin PNRR. Pe traseul acestei secţiuni, antreprenorul român urmează să construiască, până în anul 2024, cinci viaducte şi un pod", a scris pe Facebook Sorin Grindeanu.
CITEȘTE ȘI: