Administrație

Clujul, peste Capitală la infrastructura de ciclism. Are de trei ori mai mulți kilometri de piste de biciclete

Cluj-Napoca are aproape de trei ori mai mulți kilometri de piste de biciclete decât Bucureștiul, deși are o suprafață mult mai mică. Capitala încearcă „să ajungă din urmă” Clujul la infrastructura de ciclism.

Clujul, peste Capitală la infrastructura de ciclism. FOTO: Facebook/ Emil Boc Clujul, peste Capitală la infrastructura de ciclism. FOTO: Facebook/ Emil Boc

 

 


Clujul a luat fața Capitalei în ceea ce privește infrastructura de ciclism. Astfel, la Cluj-Napoca sunt amenajați mai mulți kilometri de piste de biciclete decât la București, iar de mai mulți ani, clujenii își pot parca biciletele în boxe securizate, proiect inițiat în urma votului în cadrul bugetării participative.

 


În Capitală, abia recent au fost construite primele parcări securizate pentru biciclete, în apropierea unor staţii de metrou și, deocamdată, doar în Sectorul 6, potrivit Știrile Pro TV. Un loc costă 100 de lei pe an și poate fi rezervat de oricine, după regula „primul venit, primul servit”.  

În noile parcări pentru biciclete construite în Sectorul 6, un loc costă 100 de lei pe an și poate fi deja rezervat printr-o cerere la Primăria de sector. O familie are dreptul la cel mult două locuri. Accesul în parcare se face doar pe bază de cartelă, 24/24, iar locația este supravegheată inclusiv cu sistem video.


La Cluj-Napoca, primele parcări securizate au fost amplasate încă din anul 2020, iar abonamentul pe un an costă 53 de lei, iar cererile pot fi depuse fizic la Registratura primăriei de pe Calea Moților nr. 3, la primăriile de cartier, precum si online. În prezent, în Cluj-Napoca există 12 astfel de parcări și se lucrează la amplasarea de noi astfel de boxe securizate.

Clujul stă mai bine și la lungimea pistelor de biciclete

Cluj-Napoca are toată infrastructura de ciclism mai dezvoltată decât în Capitală. În oraș sunt amenajați peste 40 de kilometri de piste, iar primaria plănuiește să extindă rețeaua cu încă 35. În București, în schimb, sunt numai 15 km omologați. 


Bucureștenii cer de multă vreme și piste speciale, ca să nu mai circule printre mașini sau pe trotuar, însă noi trasee vor apărea abia peste câțiva ani. Primăria Capitalei a anunțat că are în plan să extindă rețeaua pentru biciclete cu încă 13 km, însă proiectul este abia în faza de elaborare a studiului de fezabilitate.

CITEȘTE ȘI:

Bucureștean, fost ministru: „Clujul ne cam dă lecții! Se plâng de trafic și de Untold, ia să-i invităm în capitală, să-i învățăm minte!”

Ultimele Stiri
abonare newsletter