Administrație

Linia ferată Cluj-Oradea, electrificată cu 9,36 mld. lei din PNRR. Trenul va „zbura” cu o viteză de maxim 160 km/h!

Proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor este finanțat prin PNRR, cu 9,36 miliarde de lei. Viteza trenurilor va ajunge la 160 km/h după finalizarea lucrărilor.

Viteza va fi crescută la 160 km/h la trenurile de călători care vor circula pe calea ferată Cluj - Oradea - Ungaria, după modernizare / Foto: Facebook - CFR Infrastructură Viteza va fi crescută la 160 km/h la trenurile de călători care vor circula pe calea ferată Cluj - Oradea - Ungaria, după modernizare / Foto: Facebook - CFR Infrastructură

 

 


Linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor va fi electrificată şi reabilitată printr-un contract de finanţare în valoare de 9,36 miliarde de lei, a transmis marţi CFR SA, într-o postare pe Facebook.

 


Potrivit companiei, a fost semnat contractul de finanţare pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor. 

Obiectivul de investiţii, în lungime de 166,7 km, este finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), iar câştigătorii licitaţiei pentru cele patru loturi sunt: Asocierea Railworks - pentru Lotul 1, ruta Cluj Napoca - Aghireş (30,41 km), respectiv pentru Lotul 2 - pe ruta Aghireş - Poieni (36,53 km); Asocierea FCC Construccion - Gulemark - CCN, pentru Lotul 3, ruta Poieni - Aleşd (52,74 km); Asocierea Webuild Spa - Impressa Pizzarotti&C Spa - Salcef Spa, pentru Lotul 4, ruta Aleşd - Frontieră (46,74 km).


Prin acest proiect vor fi modernizate 33 de poduri feroviare şi 210 podeţe, 75 de treceri la nivel cu calea ferată, staţiilor, haltelor şi a punctelor de oprire și reabilitate cinci tuneluri feroviar. 

De asemenea, se va realiza construcţia unor clădiri de exploatare/mentenanţă în staţiile Cluj-Napoca şi Oradea, dar şi în haltele Ciucea, Lacu Crişului şi Butan, se va face modernizarea instalaţiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicaţii pe întregul traseu şi montarea de bariere automate la trecerile la nivel; implementarea sistemului european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson și lucrări pentru protecţia mediului.


Viteza trenurilor va ajunge la 160 km/h

După finalizarea lucrărilor, viteza maximă de circulaţie pe linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor va ajunge la 160 km/h, precizează sursa citată.

În acelaşi context, compania a precizat, într-un comunicat de presă transmis, marţi, că scopul general ale implementării acestui proiect de electrificare şi reabilitare a tronsonului de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor este reducerea timpului de călătorie şi creşterea vitezei medii de deplasare, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a traficului feroviar, îmbunătăţirea conectivităţii reţelei feroviare, reducerea la minimum a impactului negativ asupra mediului (traversări de arii protejate, schimbări de categorii de folosinţă a terenului, riscul privind schimbări climatice etc.), cât şi a impactului negativ asupra populaţiei şi aşezărilor umane.


Linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor se află pe Coridorul de Vest al reţelei feroviare TEN-T Core şi beneficiază de cea mai mare finanţare în cadrul PNRR, fiind inclusă şi în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

CITEȘTE ȘI:

Aproape 100 de case vor fi dărâmate pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. 45,5 milioane de lei pentru despăgubiri

Calea ferată Cluj – Oradea – Ungaria: CFR a desemnat câștigătorii licitației de electrificare a două loturi

Ultimele Stiri
abonare newsletter