Administrație

Vești bune pentru proiectele de infrastructură ale Clujului. Comisia Europeană a aprobat 9,6 miliarde de euro pentru autostrăzi, căi ferate și noi linii de metrou

Centura metropolitană, porțiuni din Autostrada Transilvania sau trenul metropolitan se află printre investițiile care vor fi finanțate din fonduri europene în exercițiul financiar 2021 – 2027. Vorbim de 9,6 miliarde de euro pentru autostrăzi, căi ferate și noi linii de metrou.

Ovidiu Cîmpean, secretar de stat. Sursă foto Facebook Ovidiu Cîmpean Ovidiu Cîmpean, secretar de stat. Sursă foto Facebook Ovidiu Cîmpean

 

România va construi sau reabilita 305 kilometri de drumuri noi, 150 de kilometri de linii de tramvai sau de metrou şi va reconstrui sau moderniza 64 de kilometri de căi ferate prin Programul Transport, aprobat de Comisia Europeană, a anunţat Ministerul Investiţiilor şi proiectelor Europene.


Programul Transport are un buget de 9,6 miliarde de euro, din care 4,6 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile. 

Alte investiţii vizează achiziţionarea a 40 de trenuri noi, construirea sau modernizarea a 16 gări şi halte feroviare, 12 kilometri de linii noi de tramvai şi metrou, 70 de kilometri de căi navigabile interioare noi, reabilitate sau modernizate şi 8 conexiuni intermodale noi sau modernizate.


„Obiectivul Programului Transport este de a recupera decalajul de dezvoltare a infrastructurii de transport a României, asigurând atingerea obiectivelor europene de reducere a emisiilor de carbon și tranziția către o mobilitate durabilă și sigură”, a declarat Ovidiu Cîmpean, secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene.

Printre proiectele strategice din Programul Transport se numără Centura Metropolitană Cluj-Napoca (Gilău - A3 - Cluj-Napoca - Apahida - DX4) (profil 2+2); Autostrada Transilvania; Autostrada Sibiu-Piteşti (loturile 1,4,5) – 926,4 mil. euro; Autostrada Piteşti-Sibiu (loturile 2,3) – 1,84 mld. euro; Sectorul Pașcani – Suceava – Siret (101,5 km) - 638,8 mil. euro; Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov – 1,57 mld. euro; Coridoarele de cale ferată Teiuș – Câmpia Turzii – Cluj-Napoca 306 mil. euro; Coridoarele de cale ferată Craiova - Dr.Tr. Severin–Caransebeș și Craiova-București; Magistralele de metrou M2 și M5 (București).


Pentru trenuri metropolitane, proiectele vor fi selectate în funcţie de prioritizarea prezentată şi gradul de maturitate. Pe lângă proiectul centurii feroviare Bucureşti, proiectele cu grad mare de certitudine sunt cele aferente municipiilor Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov şi Timişoara.

Potrivit lui Cîmpean, principalele rezultate ale programului vizează:


peste 305 km drumuri noi sau reabilitate;
164 Infrastructuri pentru combustibili alternativi (puncte de realimentare/reîncărcare);
2.370 km de drumuri dotate cu elemente de siguranţă rutieră;
92 de puncte negre rutiere vizate din motive de siguranță;
peste 184 km de căi ferate noi sau reabilitate;
64 km de căi ferate reconstruite sau modernizate;
16 gări și halte feroviare noi sau modernizate;
40 trenuri achiziționate;
12 km linii noi de tramvai și metrou;
66 km linii de tramvai și metrou reconstruite sau modernizate;
150 km linii de tramvai și metrou reconstruite sau modernizate;
70 km căil navigabile interioare noi, reabilitate sau modernizate;
Conexiuni intermodale noi sau modernizate.

Pentru infrastructura de transport la nivel național sunt alocate 17 miliarde de euro în total prin Programul Transport (9,6 mld. euro) și PNRR, sectorul transport (7,6 mld. euro).

CITEȘTE ȘI:

Pas înainte pentru Centura Metropolitană! Proiectul centurii ajunge pe masa Guvernului

Licitația pentru Centura Metropolitană, lansată în prima parte din 2023. Tarcea: „Primul proiect din România în care se plantează dublu, față de suprafața care se taie”

920 de milioane de euro pentru Centura Metropolitană care include și 5 tuneluri

Ultimele Stiri
abonare newsletter