Administrație
Lucrările la viaductul Nădășelu, de pe Autostrada Transilvania, aproape încheiate. Jumătate din valoarea de 2,7 mld. de lei, acoperită din fonduri PNRR
Viaductul de la Nădășelu, de pe A3, este aproape gata, potrivit datelor publicate de constructor. Din valoarea totală a contractelor de 2,7 miliarde de lei, jumătate din fonduri sunt acoperite de finanțarea prin PNRR.
Lucrările de pe lotul Nădășelu-Zimbor avansează în zona viaductului Nădășelu de pe A3/captură foto: youtube.com Autostrada A3, UMB, lucrări la Nădășelu
Lucrările la viaductul de la Nădăşelu pe Autostrada Transilvania, de pe tronsonul de 30 de kilometri dintre Nădăşelu şi Zimbor cu o lungime de 30 km, au fost reluate recent de constructor.
Astfel, deşi lucrările de pe sectorul Nădășelu-Zimbor, de pe A3, avansează în teren, şansele de finalizare până în decembrie 2023 sunt minime, în condițiile prelungirii termenului până în primăvara lui 2025.
Lotul Nădășelu-Zimbor înregistra un avans considerabil al lucrărilor de șantier, de aproape 50%.
La sfârșitul lui ianuarie 2023, autoritățile anunțau că stadiul fizic al lucrărilor pe acest contract a ajuns la 47,24% în decembrie 2022, conform datelor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Prelungirea termenului de execuție ar fi cauzată de problemele întâmpinate de constructor în teren, precum alunecări, păduri și cimitir. Acestea ar fi determinat reproiectarea unor secțiuni, inclusiv propunerea construirii unui tunel, potrivit pasionaților de infrastructură.
Lotul Zimbor-Poarta Sălajului – lucrările au ajuns la 25%
Pe următorul lot, Zimbor – Poarta Sălajului cu o lungime de 12 km UMB a ajuns la 25%, termenul contractual fiind august 2024.
Valoarea contractelor pentru loturile Nădăşelu – Zimbor (30 km) şi Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) este de 2,4 miliarde lei (fără TVA), iar prin PNRR CNAIR primeşte aproape 1,3 miliarde lei, contribuţia Guvernului de la buget fiind de 1,1 miliarde lei.
„Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul național de redresare și reziliență, au semnat în data de 17.02.2023, Actul Adițional nr.1, la Contractul de Finanțare nr. 6/28.10.2022, pentru proiectul: „Autostrada Transilvania, sectiunea Nadaselu- Poarta Salajului”.
Prin semnarea Actului Aditional nr.1 se modifica anumite clauze din Contractul de Finanțare dintre care este mai importantă următoarea:
Art. I Art.3.1 alin (1) – Valoarea contractului, alin (1) din Contractul de Finanțare va avea următorul conținut:
Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 2.798.405.207,32 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 1.283.832.900,00 lei, cofinanțarea națională reprezintă 1.071.131.311,24 lei și TVA aferent în valoare de 443.440.996,08 lei”, arată un comunicat CNAIR.
După promovarea ordonanţei UMB care a permis ajustarea preţurilor la materialele de construcţii, firmele lui Umbrărescu au primit suplimentar 235 milioane lei la contractul iniţial de 1,4 miliarde pentru Nădăşelu – Zimbor (30 km) şi 156 de milioane lei la contractul iniţial de 680 de milioane lei pentru lotul Zimbor – Poarta Sălajului, semnalează economedia.ro
Contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului Nădășelu – Zimbor a fost semnat în decembrie 2020 cu asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj.
Ordinul de începere a proiectării a fost dat pe 25 ianuarie 2021.
Inițial, contractul prevedea 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Realizarea acestui proiect va permite o conectivitate mai rapidă între Cluj-Napoca și Autostrada Transilvania, prin Tureni.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: