Administrație
Cel puțin 1.000 de garaje urmează să fie demolate în toate cartierele din Cluj. Viceprimarul Dan Tarcea: „Minim 1240 de locuri de parcare”
În anul 2023, cel puțin 1.000 de garaje urmează să fie demolate în toate cartierele din Cluj-Napoca. Numărul parcărilor va crește cu cel puțin 240 de locuri.
Demolare garaje în Gheorgheni - fotografie făcută la finalul lunii septembrie, 2022/ Foto: arhivă monitorulcj.ro
Procesul de demolare a garajelor de tablă continuă și în anul 2023 în Cluj-Napoca, unde până acum au fost desființate peste 5.500 de garaje (circa 2.100 numai în anul 2022). Viceprimarul Dan Tarcea a declarat pentru monitorulcj.ro că în acest an urmează să fie demolate cel puțin 1.000 de garaje de tablă din toate cartierele.
Pentru aceste garaje, Primăria a trimis somații în două ture: o dată în perioada noiembrie-decembrie, a doua oară în prima lună a anului 2023.
„Continuăm și în anul 2023 procesul de demolare a garajelor. Până în acest moment avem demolate peste 5.500 de garaje și urmează să demolăm cel puțin 1.000 de garaje în anul 2023. Avem deja trimise somații încă de anul trecut din noiembrie-decembrie pentru o parte din garaje, iar pentru altă parte au fost trimise somațiile de desființare în luna ianuarie 2023. Acestea au ca termen de desființare sfârșitul lunii martie - începutul lunii aprilie. Avem pentru anul 2023 programate desființări de garaje în toate cartierele orașului”, a declarat Dan Tarcea.
Numărul parcărilor crește cu cel puțin 24%
La fiecare 100 de garaje demolate sunt amenajate 24 de locuri noi de parcare. În unele zone vor exista chiar mai multe locuri de parcare, fiindcă garajele erau folosite în alte scopuri înainte de desființare:
„A crescut numărul de locuri de parcare. Din datele pe care le avem, la fiecare sută de garaje desființate rezultă un spor de 24 de garaje suplimentare. Dacă desființăm o mie de garaje vom avea 1240 de locuri de parcare. Practic cu această ocazie lărgim și accesibilitatea cetățenilor la locurile de parcare. De aici mai sunt, categoric, și alte garaje care nu au fost folosite. Cei care au deținut garajele au avut depozitate tot felul de lucruri acolo. Atunci, sigur, numărul de parcări rezultate în urma demolării garajelor este mult mai mare decât cele 24%”, a mai spus viceprimarul.
Pe lângă parcări, administrația locală amenajează și parking-uri de biciclete, spații verzi și amplasează puncte gospodărești noi:
„Oriunde am desființat garaje, zona arată diferit pentru că am adus-o din anii '90 la nivelul anilor 2022-2023. Peste tot amenajăm atât locurile de parcare, cât și spațiile verzi și ne axăm și pe intrările la blocuri. Acolo vom pune și puncte gospodărești îngropate și avem proiecte pentru realizarea de mini-parking-uri pentru biciclete. Vorbim de acele parking-uri care sunt închise, parcări sigure, unde cetățenii să își poată depozita bicicletele ca să nu mai trebuiască să le urce în bloc până la etajul la care locuiesc”, a mai declarat, pentru monitorulcj.ro, Dan Tarcea.
De ce mai rămân unele garaje în picioare?
De asemenea, viceprimarul a explicat că ritmul de desființare a garajelor este puțin mai lent acum pentru că au rămas terenurile „cu probleme”:
„Necesită mai mult timp să rezolvăm toate problemele juridice ale terenurilor pentru că este o procedură mai complicată, dar continuăm acest proces de demolare a garajelor pentru că este calea sigură pentru a asana zona, pentru a crește numărul de locuri de parcare și pentru a asigura o mai bună fluidizare a traficului pietonal și al mașinilor. Mai sunt peste 4500 de garaje la nivelul municipiului. Avem cazuri în care situația terenurilor nu este clară. În fiecare cartier avem asemenea parcele de teren. Motivul pentru care au mai rămas enclave de 2, 3 sau 5 garaje nedemolate este că acolo situația juridică a terenului nu este clară sau oamenii au extrase de carte funciară și le-au retrocedat instanțele terenul. Din zona respectivă nu o să putem desființa garajele”, a susținut Tarcea.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: