Administrație

Ca la noi la nimeni! Pe A10 Sebeș-Turda există riscul ca versantul să vină peste autostradă

Pe A10 Sebeș-Turda, autostrada „Meșterului Manole”, alunecările de teren se țin lanț.

Alunecare de teren pe Autostrada Sebeș-Turda. Foto: ziarulunirea.ro Alunecare de teren pe Autostrada Sebeș-Turda. Foto: ziarulunirea.ro

 

De data aceasta, tot la Alba Iulia Nord, între km 16 și 17, aproape de lotul 2, a apărut un plan de alunecare, imens, care încă nu afectează corpul autostrăzii. Există însă riscul ca versantul să o ia la vale, mai ales dacă vor fi perioade cu umiditate ridicată.


Deja alunecarea de teren masivă este bine conturată, au apărut crăpături pe toată porțiunea, iar așa cum se poate observa din videoclipul realizat de ziarulunirea.ro, o parte din pământ a trecut peste zidul de coloane forate. În zona în care s-au produs crăpăturile imense, în versant, nu există un sistem de drenare a apelor, sau cel puțin nu unul vizibil. Există un sistem de drenare cu mult mai jos, aproape de corpul autostrăzii, care se pare că a fost insuficient.

Potrivit informațiilor obținute de ziarulunirea.ro, pe deal au fost instalate înclinometre pentru monitorizarea deplasării versantului. Potrivit surselor noastre acestea ar indica o deplasare a versantului.


Alunecarea nou apărută la Alba Iulia Nord, chiar dacă momentan nu afectează corpul autostrăzii, prin amploarea ei, suprafața imensă pe care se întinde, ar putea fi mai gravă decât alunecările precedente, în lipsa unei intervenții existând riscul ca versantul să vină peste șosea.

Reprezentanții DRDP Cluj au confirmat că au fost instalate înclinometre pentru monitorizarea deplasării versantului, iar soluția tehnică va fi stabilită în urma unei expertize. Toate lucrările vor fi efectuate pe cheltuiala antreprenorului, întrucât acest segment de autostradă se află în garanție.


„În momentul de față antreprenorul realizează o expertiză între km 16+000 – km 17+000, care va stabili cauzele apariției degradărilor. Pentru elaborarea acestei expertize sunt necesare date privind monitorizarea apei subterane. Se realizează noi foraje pentru stabilirea variației sezoniere a nivelului apelor freatice. Lucrarea se află în perioada de garanție, reparațiile se realizează pe cheltuiala antreprenorului, iar garanția se va prelungi cu perioada efectuării lucrărilor. DRDP Cluj asigură doar efectuarea lucrărilor de întreținere curentă, iar degradările apărute vor fi remediate de către Antreprenor în baza prevederilor contractului de proiectare și execuție. Au fost instalate înclinometre pentru monitorizarea deplasării versantului. Soluția tehnică va fi stabilită de către un expert tehnic autorizat”, au transmis reprezentanții DRDP Cluj.

Autostradă inaugurată chiar înainte de alegeri, cu lucrări neterminate și întârzieri de patru ani

Tronsonul în cauză a fost realizat de către constructorul italian Impresa Pizzarotti, lucrările acumulând o întârziere de patru ani. Tronsonul a fost inaugurat în decembrie 2020, cu doar câteva zile înaintea alegerilor parlamentare și fără ca toate lucrările să fi fost gata.


Contractul cu Impresa Pizzarotti, în valoare de 541,73 milioane de lei (fără TVA), a fost semnat în 2014, iar în luna decembrie a aceluiași an au început lucrările la tronson.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

VIDEO Autostrada A10 Sebeș-Turda o ia la vale. Cum arată lucrările la alunecarea de teren pentru care s-a închis traficul

VIDEO. O altă alunecare de teren a avut loc pe Autostrada Transilvania, între Nădășelu și Zimbor. Constructorul, pus în dificultate

Alunecare de teren pe sectorul Gilău-Nădășelu al Autostrăzii A3 Transilvania - VIDEO

Ultimele Stiri
abonare newsletter