Administrație
Chețani – Câmpia Turzii, cel mai bun avans în august. Are șanse reale să fie deschis anul acesta
Pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3) s-a înregistrat cel mai bun progres dintre toate loturile de autostradă din țară, în august
Lucrările pe lotul Chețani-Câmpia Turzii au avansat cu 17 puncte procentuale în luna august. FOTO: Facebook/ Kodok Márton
Clasamentul constructorilor de autostrăzi a fost dominat în luna august de compania Strabag, cu lucrările la A3 Chețani - Câmpia Turzii, scrie Economica.net. Pe podium s-au mai situat UMB, cu lucrări tot la Autostrada Transilvania (A3) și austriecii de la Porr, care au revenit în clasament cu lucrări la secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu - Pitești (A1).
Strabag este liderul clasamentului constructorilor de autostrăzi a doua lună la rând, după ce a avut un salt spectaculos, de 17 puncte procentuale, pe lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania (A3). Compania cu acționariat austriac turează motoarele pentru a finaliza anul acesta lucrările pe contractul executat împreună cu Geiger, ajuns la un grad de execuție de 60% în august.
Lotul Nădășelu-Zimbor, pe locul doi
Pe poziția a doua se situează grupul UMB, care a apăsat pedala accelerației pe Autostrada Transilvania (A3), de data aceasta. În ciuda numeroaselor șantiere pe care s-au extins, firmele lui Dorinel Umbrărescu reușesc să se mențină pe podium, cu un avans de peste 9 puncte procentuale pe secțiunea Nădășelu – Zimbor, ajunsă la un stadiu fizic de aproape 68% în luna august.
Podiumul este completat de Porr Construct, care a revenit în clasament datorită noului contract pentru Autostrada Sibiu – Pitești (A1), secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș. Subsidiara constructorului austriac Porr a raportat un prim progres semnificativ, de peste 8 puncte procentuale pe secțiunea unde va fi construit primul tunel din autostrada transcarpatică.
Poziția a patra revine tot UMB, cu un avans de 7,4 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania (A3). Aici, lucrările au ajuns la un grad de execuție de peste 36%.
Nurol a finalizat lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău
Pe următoarea poziție se situează constructorul Nurol, cu un progres de 4,72 puncte procentuale pe lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău, deschis circulației în septembrie. Prin finalizarea lotului din Autostrada Transilvania (A3), firma din Turcia a marcat atingerea bornei simbolice de 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres în România.
Mai departe, Strabag raportează un avans de 4 puncte procentuale pe drumul expres ce va conecta Oradea la A3 Autostrada Transilvania. Realizat în proporție de 70%, și acest proiect ar putea fi gata în 2023.
Lotul Chețani – Câmpia Turzii, inaugurat anul acesta
Lotul Cheţani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania, cu o lungime de 15,7 kilometri, ar putea fi dat în folosinţă până la sfârşitul anului.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, în urmă cu câteva săptămâni, că lotul Cheţani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania, cu o lungime de 15,7 kilometri, ar putea fi dat în folosinţă până la sfârşitul anului.
„Am văzut toată lucrarea de la un capăt la altul, ar putea fi sfârşitul acestui an când să fie finalizată această lucrare. Ştiţi foarte bine că ea a început prin 2016-2017, dacă nu mă înşel. Din păcate, n-a mers în ritmul dorit, s-a reziliat contractul, iar anul trecut, în toamnă, undeva în octombrie-noiembrie, a fost preluat contractul de această nouă asociere de companii care, aşa cum îmi spune şi domnul prefect (Ciprian Dobre, n.r.) - avem şi primarii, cu şi primarul de la Cheţani şi toţi ceilalţi oameni cu care m-am întâlnit - această asociere îşi face treaba. Deci lucrările merg într-un ritm foarte bun şi de aia suntem optimişti că până la sfârşitul anului putem să dăm în circulaţie, dacă şi vremea e una potrivită lucrărilor, să nu plouă foarte mult, că atunci ritmul va fi unul mai scăzut”, a declarat Sorin Grindeanu.
Lungimea lotului este de 15,7 kilometri, constructorul fiind asocierea Strabag SRL - Geiger Transilvania SRL, contractul pentru această investiţie fiind în valoare de peste 420 milioane de lei fără TVA.
Contractul a fost semnat în luna octombrie 2022, termenul de finalizare a lucrărilor fiind luna august 2024, iar la momentul rezilierii contractului cu fostul constructor, Straco, stadiul lucrărilor era de 39%.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: