Administrație

Pas înainte pentru autostrada care va uni Transilvania de Moldova: Nurol, câștigător pe lotul Tg. Mureș - Miercurea Nirajului

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) a desemnat, luni, câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția lotului cuprins între Târgu Mureș - Miercurea Nirajului al Autostrăzii Unirii (A8).

Nurol, câștigător pe lotul Tg. Mureș - Miercurea Nirajului. FOTO: Facebook/ Sorin Grindeanu Nurol, câștigător pe lotul Tg. Mureș - Miercurea Nirajului. FOTO: Facebook/ Sorin Grindeanu

 

 


Constructorul turc Nurol, care a inaugurat anul acesta lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania (A3), a fost desemnat câștigător pe tronsonul Târgu Mureș - Miercurea Nirajului al Autostrăzii Unirii, finanțat prin PNRR. Lotul are o lungime de 24,4 kilometri, iar constructorul are la dispoziție 6 luni pentru proiectare și doi ani pentru realizarea lotului.

 


Contractul se ridică șa 2,46 miliarde de lei și include nu mai puțin de 36 de poduri și pasaje, între care și un pasaj de mare complexitate tehnică. 

Este vorba despre contractul care pesupune inclusiv realizarea drumului de legătură dintre A8 și A3, în lungime de 2,4 kilometri. 


Directorul general CNAIR, Cristian Pistol, a făcut anunțul pe pagina sa de Facebook, luni seară: 

„Am desemnat astăzi și antreprenorul pentru construcția celor 24,4 km ai secțiunii A8 finanțată prin PNRR cuprinsă între Târgu Mureș - Miercurea Nirajului (secțiunea 1)! Acest contract pesupune inclusiv realizarea drumului de legătură dintre A8 și A3 în lungime de 2,4 km. Constructorul turc NUROL INSAAT VE TICARET A.S. are la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor.


Contractul în valoare de 2,46 miliarde lei (fără TVA) include construcția a 36 de poduri/ pasaje/ viaducte, dintre care un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 256 metri.

Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea acestora dacă este cazul”, a arătat Pistol.


Proiectele finanțate prin PNRR, „în linie dreaptă”

Odată cu desemnarea constructorului pe secțiunea 1 a autostrăzii A8, toate proiectele de infrastructură finanțare din PNRR intră „în linie dreaptă”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu:„Toate proiectele finanțate din PNRR intră, de astăzi, în linie dreaptă o dată cu desemnarea câștigătorului pentru Secțiunea 1 a Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț, parte a Autostrăzii A8! Secțiunea de autostradă Târgu Mureș- Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km și include și contrucția drumului de legătură cu Autostrada Translivania”, a transmis acesta, pe rețelele de socializare.

Secțiunea de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului a A8 este ultimul proiect rutier cu finanțare prin PNRR pentru care a fost desemnat constructor. Pentru cealaltă secțiune a A8 finanțată prin PNRR, respectiv Leghin – Târgu Neamț, a fost semnat contract cu grupul UMB, în luna septembrie. Astfel, cele două secțiuni trebuie finalizate până în 2026, așa cum se cereîn cazul tuturor lucrărilor finanțate prin PNRR.

Nurol, constructor și pe două loturi ale A7

Anterior, turcii de la Nurol au fost desemnați câștigători și pe lotul Pietroasele – Buzău al A7. Astăzi, Cristian Pistol a anunțat că a demarat procedurile administrative pentru semnarea contractului.

„Acum pot spune că sunt șanse mari ca la finalul anului 2025 românii să circule pe autostradă de la Ploiești la Pașcani, 320 de kilometri! Ieri, după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, am transmis asocierii turce Nurol Inşaat VE Ticaret - Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret o adresă prin care solicităm documentele necesare semnării contractului îm valoare de 1,09 miliarde de lei, fără TVA, finanțat din PNRR. Constructorii turci au la dispoziție 20 de luni pentru a finaliza construcția celor 13,9 km dintre Pietroasele și Municipiul Buzău. Ambele loturi trebuie finalizate și deschise circulației până la finalul anului 2024”, a transmis directorul CNAIR.

Autostrada Unirii A8, în lungime de aproximativ 304 km este compusă din secțiunile Târgu Mureș – Târgu Neamț și Târgu Neamț-Iași – Ungheni. Autostrada va traversa Carpații și va asigura prima conexiunea dintre Moldova și Transilvania pe o rută de mare viteză.

De la Cluj la Iași, pe autostradă!

Clujenii vor putea ajunge până la Târgu Mureș exclusiv pe Autostrada Transilvania, odată cu deschiderea ultimei porțiuni nefinalizate, Câmpia Turzii – Chețani. Lotul lipsă ar urma să fie deschis circulației de Ziua Națională a României, pe 1 Decembrie.

În prezent, tronsoanele Autostrăzii Unirii (A8), care va conecta Târgu Mureș de municipiul Iași și de granița de Est a țării, pe la Ungheni, se află în diferite stadii procedurale. Această autostradă, odată construită, ar facilita transportul exclusiv pe drum de mare viteză, de la Cluj până la Iași și apoi mai departe, până la granița cu Republica Moldova.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News 

CITEȘTE ȘI:

Când se va putea circula pe autostradă de la Cluj până la Iași? Cluj-Târgu Mureș, exclusiv pe A3, de anul acesta

Ultimele Stiri
abonare newsletter