Administrație
Ordonanța bugetarilor produce efecte. Salariile angajaților din Primăria Cluj-Napoca, majorate de la 1 ianuarie.
Salariile bugetarilor se majorează cu 5% de la începutul anului, potrivit Ordonanței bugetarilor aprobate de Guvernul PSD-PNL. În consecință, Consiliul Local Cluj-Napoca va aproba majorarea veniturilor angajaților din Primărie.
Lei românești/Foto: Depositphotos.com
OUG 115/2023 referitoare la cheltuielile publice, publicată săptămâna trecută în Monitorul Oficial, prevede, printre altele, majorarea salariilor bugetarilor cu 5% de la 1 ianuarie 2024 faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2023.
Este vorba de proiectul care a generat îngrijorări în spațiul public și care ar fi putut aduce modificări și Pilonului II de pensii, prevederi la care Guvernul PSD-PNL a renunțat ulterior.
CITEȘTE ȘI:
Ministerul Finanțelor dezminte amânarea creșterii coontribuției la Pilonul II de pensii. Marcel Boloș: „Implică identificarea unor soluții”.
Așa-numita „ordonanță a bugetarilor” mai prevede ca începând cu data de 1 ianuarie 2024, cuantumul sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor, primelor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se menţine cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2023, în măsura în care personalul ocupă aceeaşi funcţie şi îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii.
Venituri mai mari pentru angajații din aparatul administrativ
În urma aprobării ordonanței, consilierii locali din Cluj-Napoca sunt chemați să voteze, vineri, un proiect de hotărâre pentru majoarea cu 5% a salariilor angajaților din Primărie.
„La data de 15 decembrie a fost publicată în Monitorul Oficial al României OUG nr.115/14.12.2023 privind unele măsuri fiscal-bugetareîn domeniul cheltuielilor publice, care majorează cu 5%, începând cu 1 ianuarie 2024, cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcție/salariilor de funcție/îndemnizațiilor de încadrare lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice potrivit prevederilor legale în vigoare, față de nivelul acordat pentru luna decembrie 2023, precum și indemnizațiile lunare pentru funcțiile de demnitate publică locală și funcțiile asimilate acestora”, se arată în proiectul de hotărâre supus votului Consiliului Local Cluj-Napoca, prin care începând cu 1 ianuarie 2024, cuantumul brut al salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din Primăria Cluj-Napoca, precum și din serviciile publice aflate în subordinea Consiliului Local se majorează cu 5% față de nivelul acordat în luna decembrie 2023.
CITEȘTE ȘI:
Noi măsuri de austeritate pentru 2024. Veniturile demnitarilor se majorează, dar se taie finanțarea pentru educație. Salariile profesorilor cresc doar cu 13% din noul an
Cu toate acestea, în condițiile în care Primăria nu a majorat salariile potrivit hotărârii de Guvern ce permite creșterea de la 1 octombrie a salariului minim garantat în plată, majorarea de 5% este una nesemnificativă.
„Salariile de bază ale funcționarilor publici și a personalului contractual din Primăria Cluj-Napoca și serviciile publice din subordinea Consiliului Local, nu au fost majorate ca urmare a intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr.900 din 28 septembrie 2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, care majora salariul minim garantat în plată de la 3.000 la 3.300 de lei, fiind menținute la nivelul lunii septembrie 2023. Proiectul de majorare de 5% a salariilor de bază este inferior majorării care ar fi trebuit să opereze prin HG 900/2023 începând cu 1 octombrie 2023”, se mai arată în documentația citată.
Salariile primarilor și președinților de consilii județene vor crește cu 5% de la 1 ianuarie 2024, la fel ca în cazul tuturor bugetarilor.
Astfel, în 2024, toți bugetarii vor beneficia de o majorare de 5% la salariu, cu excepția profesorilor, cărora le va crește venitul cu 20% în două tranșe, la 1 ianuarie (13%) și 1 iunie (7%).
Potrivit OUG 115/2023, în anul 2024, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează în cadrul schimbului normal de lucru se vor compensa numai cu timp liber corespunzător acestora.
Potrivit ordonanței, reorganizarea instituţiilor publice a fost amânată până la data de 30 iunie 2024
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
Foto: Depositphotos.com
CITEȘTE ȘI: