Administrație

Autorizație de construire pentru Metroul și trenul metropolitan din Cluj. A fost semnată azi!

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a emis autorizația de construire pentru metroul clujean.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a emis autorizația de construire pentru metroul clujean. Sursă foto: imagine randare metrou Emil Boc/ Facebook Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a emis autorizația de construire pentru metroul clujean. Sursă foto: imagine randare metrou Emil Boc/ Facebook

 

 


Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat marți, în regim de urgență, autorizația de construire pentru investiția „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa 1 a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”. 

Este un pas necesar pentru demararea efectivă a acestui proiect mult așteptat, care va influența în mod decisiv dezvoltarea viitoare a întregii zone metropolitane Cluj”, a declarat Alin Tișe.


CITEȘTE ȘI:
Drumul Băișorii, traseu turistic în lungime de 42 km, modernizat de CJ cu bani europeni. Alin Tișe: „În urma acestei investiții, zona de munte a Clujului devine mai accesibilă”

Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.

Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești. Traseul liniei de metrou ușor începe din zona rezidențială din Florești. Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale desfășurare în jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere. 


Cu următoarele stații se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Mănăștur, apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști. De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Metroul de la Cluj, cel mai întârziat proiect la nivel național din PNRR. Clujul nu este capabil să ducă proiecte de infrastructură mare (P)

abonare newsletter