Administrație

Calea ferată Cluj-Aghireșu urmează să fie modernizată. Avans modest pe lotul 1 Aghireșu, pe care se va circula cu 100 km/h.

Au început recent lucrările de reconstrucție pentru calea ferată dintre Cluj-Aghireșu. Avansul lucrărilor este de doar 5%.

Au început recent lucrările de reconstrucție pentru calea ferată dintre Cluj-Aghireșu | Foto: Asociația Pro Infrastructură - Facebook Au început recent lucrările de reconstrucție pentru calea ferată dintre Cluj-Aghireșu | Foto: Asociația Pro Infrastructură - Facebook

 


Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va crește viteza de deplasare a trenurilor la 120-160 km/h, iar distanța va fi parcursă în circa două ore. Până atunci însă, circulația feroviară pe distanța Cluj-Napoca-Oradea este închisă timp de doi ani de zile, iar pasagerii sunt transbordați cu autobuzele. 


 

La începutul acestui an,  CFR  a transmis că în perioada 08 ianuarie 2024 – 08 ianuarie 2026, adică doi ani de zile, circulația feroviară va fi închisă pe relația Aghireșu – Poieni, pentru execuția lucrărilor de „Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” – Lot 2 Aghireș – Poieni. 


Avans modest

„În plin sezon de construcții și într-o zi de lucru, joi, am sperat să vedem o mobilizare mai bună a Asocierii RailWorks formată din Arcada și Alstom. Progresul fizic este aproximativ 5% cu avans financiar 11%. Lucrările de până acum constau în demontarea firului 1, execuția organizării de șantier și amenajarea albiei râului Nadăș. Încă se circulă pe firul vechi până la Aghireș.
Ținta ambițioasă este încadrarea în termenele PNRR, adică finalizarea până în 2026. Contractul de 1,6 miliarde lei fără TVA a fost semnat în 30.12.2022 și prevede 6 luni de proiectare și alte 36 de execuție. Spuneți voi ce șanse sunt să se respecte aceste jaloane.
Mâine dimineață urmează filmarea cu lotul 2, Aghireșu-Poieni. Iar dacă vremea capricioasă din Apuseni ne cruță drona, vom ajunge și pe lotul 3 în defileul Crișului”, semnalează reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API) într-un mesaj publicat pe pagina de Facebook. 

Acest tronson este din păcate singurul atacat mai serios din cele patru semnate în ianuarie 2023 pentru proiectare și execuție. Data limită a PNRR din 2026 este chiar și mai greu de atins pe celelalte loturi.


Pe Cluj-Aghireșu se va circula cu 100 km/h și există autorizație de construire. 

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria sunt împărțite în 4 Loturi, după cum urmează:
- Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireșu (30,41 km);
- Lotul 2: Aghireșu – Poieni (36,53 km);
- Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km);
- Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km). 


Încheierea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru segmente este estimată pentru iunie 2026.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Încep lucrările pentru modernizarea lotului Cluj-Napoca-Aghireșu pe linia de tren Cluj-Oradea, dar fără Pasajul de la Tăietura Turcului. Viceprimarul Dan Tarcea: „Pasajul va face obiectul unei alte autorizații de construire”.

Doi ani fără trenuri directe pe ruta Cluj-Oradea. Programul și stațiile autocarelor care înlocuiesc trenurile. Trei localități din Cluj rămân „descoperite”.

Ultimele Stiri
abonare newsletter