Administrație
Ministerul Transporturilor dă undă verde pentru trenul metropolitan din Cluj. Peste 17.000 de calători vor putea ajunge în zona centrală a Clujului în mai puțin de 30 de minute.
Ministerul Transporturilor dă undă verde pentru proiectul trenului metropolitan Cluj, investiție de peste 170 de milioane de euro, care va fi realizat în parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate.
Trenul metropolitan din Cluj, realizat în parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate. Descongestionarea traficului rutier și transport feroviar pentru peste 17.000 de călători|Foto: monitorulcj.ro
La finalul lunii august, Consiliul Local aproba un nou proiect de hotărâre ce vizează deschiderea de noi stații feroviare în cadrul proiectului de realizare a trenului metropolitan, plus noi pasaje pietonale și parcări auto, iar Primăria Cluj-Napoca anunța că proiectul trenului metropolitan va fi depus pentru obținerea finanțării europene.
CITEȘTE ȘI:
Încă un pas pentru realizarea Trenului Metropolitan din Cluj. Mai multe stații feroviare, pasaje pietonale și parcări auto.
Ministerul Transporturilor a publicat, joi, în transparență decizională proiectul trenului metropolitan din Cluj, care va fi realizat în parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, potrivit clubferoviar.ro
Descongestionarea traficului rutier și transport feroviar pentru peste 17.000 de călători
Proiectul propune introducerea unui serviciu de Tren Metropolitan pe infrastructura existentă a căii ferate între: Bonţida – Cluj-Napoca – Gârbău. Printre benficiarii proiectului sunt locuitorii de pe teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale: municipiul Cluj-Napoca și comunele: Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu.
Trenul metropolitan din Cluj va descongestiona traficul rutier de pe DN1, DN1F și DN1C și va reprezenta o soluție modernă și nepoluantă de transport pentru mii de călători.
„Cererea de transport ridicată, raportată la capacitatea infrastructurii de transport rutier face ca principalele artere care intra în Municipiul Cluj-Napoca (DN1, DN1F și DN1C) să fie congestionate la orele de vârf.
Calea ferată formată din magistralele 300 și 401 străbate cea mai mare parte a principalului culoar de dezvoltare. Astfel, dezvoltarea unui sistem de transport metropolitan pe calea ferată ar reprezenta o soluție viabilă pentru peste 17.000 de locuitori, care ar putea accesa zona centrală a Municipiului Cluj-Napoca, în mai puțin de 30 de minute”, se arată în documentația publicată în transparență decizională de Ministerul Transporturilor.
Trenul metropolitan din Cluj, realizat în parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate
Proiectul propune constituirea unui parteneriat între Municipiul Cluj-Napoca și Compania Națională de Căi Ferate C.F.R. S.A. pentru implementarea de proiecte privind serviciul public de transport feroviar de călători de interes local și dezvoltarea infrastructurii feroviare publice.
Proiectul Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată, între Gârbău și Bonțida, cu 23 de puncte de îmbarcare-debarcare, dintre care cinci stații feroviare vor fi modernizate, iar alte opt stații vor fi realizate de la zero.
Proiectul trenului metropolitan Cluj include:
*Realizarea infrastructurii rutiere și pietonale în municipiul Cluj-Napoca;
*Modernizare treceri la nivel existente;
*Achiziție de material rulant (7 trenuri);
*Achiziție serviciu de transport public de călători, conform Contract de Servicii Publice.
Lungimea traseului de tren metropolitan va fi de 48,8 km;
Valoarea estimativă a proiectului, fără TVA, este de 858.649.273,72 lei/circa 172,5 milioane de euro.
În primăvara acestui an, Consiliul Județean Cluj anunța că va aloca 10 milioane de euro în 2025 pentru proiectul trenului metropolitan și se asocia cu municipiul Cluj-Napoca și cu alte comune învecinate pentru realizarea acestei investiții.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: