Administrație
„Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj au plecat din China. Emil Boc: „Între timp, noi nu stăm”
„Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj au plecat din China și se îndreaptă spre România.
„Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj au plecat din China și se îndreaptă spre România | Foto: Gülermak Heavy Industries Construction & Contracting Co. IncGülermak - LinkedIn
„Cârtițele” care vor săpa tunelurile pentru metroul din Cluj-Napoca au plecat din China și se îndreaptă spre portul Constanța, a anunțat primarul Emil Boc.
„Cârtițele au plecat din China, asta ne-a spus antreprenorul. Antreprenorul este acum cel care trebuie să ne prezinte timpul în care ele sosesc. Evident, va fi făcută cunoscută aceasta traiectorie și când vor ajunge în portul Constanța. Sper ca antreprenorul să iasă cât mai repede să ne spună, pentru că este atributul lui să ne precizeze exact unde sunt. Cert este că ele au plecat din China, acolo unde au fost construite pentru a putea realiza metroul de la Cluj”, a declarat primarul Emil Boc, la un post de radio.
Între timp, conform edilului Emil Boc, continuă lucrările pentru pregătirea stațiilor unde cele două cârtițe vor trebui să intre sub pământ.
„Între timp, noi nu stăm, pentru că ele când ajung trebuie să și intre în pământ, după asamblare. Pentru asta, trebuie să ai stațiile pregătite să intre, să ai pereții aceia mulați care trebuie să fie efectuați și se lucrează acum la pregătirea stațiilor acolo unde trebuie să intre. Este o treabă în lucru”.
TBM-urile (Tunnel Boring Machines) sunt utilaje de mare capacitate folosite pentru săparea tunelurilor subterane. În română, TBM poate fi tradus ca „Mașină de Forat Tuneluri”. Aceste echipamente sunt utilizate în mod obișnuit pentru construcția de tuneluri de mare lungime destinate transportului rutier, feroviar, metroului sau conductelor de apă și canalizare.
Metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani
În 5 iunie, la Cluj, au început lucrările în teren la metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani.
CITEȘTE ȘI:
Metroul din Cluj este un proiect ambițios și inovator, primul mare proiect „la cheie” din România și unul dintre cele mai mari din Europa
Proiectul constă în proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a unei linii de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca, în lungime de 21,03 km și având 19 stații și un depou, dotate cu facilități pentru buna integrare a sa cu celelalte sisteme de mobilitate.
Conform datelor oficiale, în anul 2031, anul de punere în funcțiune al metroului, vor fi 164.000 de călători pe zi, ceea ce înseamnă mai puțin cu 29.000 de mașini în oraș, încă din primul moment de funcționare a metroului. În termeni de „transformare verde”, într-un an, metroul va elimina gaze cu efect de seră în echivalent a jumătate de milion de copaci plantați.
Linia de metrou ușor, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, are o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens).
„Cârtițele” care vor săpa tunelurile pentru metroul de la Cluj au, fiecare, un diametru de 6,35 metri și un preț de circa 15 milioane de dolari. Testele au fost realizate între 26 august și 2 septembrie.
Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor la metrou a fost semnat în 25 mai 2023 cu Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S., Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia, Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: