Administrație
PUZ-ul trenului metropolitan, pe masa Comisiei de Urbanism
PUZ-ul trenului metropolitan va fi analizat joi, 7 noiembrie, în Comisia de Urbanism.
PUZ-ul trenului metropolitan, pe masa Comisiei de Urbanism | Foto: monitorulcj.ro
Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru proiectul „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” - Componenta 2. Tren Metropolitan, va fi analizat joi, 7 noiembrie, în Comisia de Urbanism.
Documentaria serveşte la stabilirea regulilor de ocupare a terenurilor şi de servire edilitară şi a amenajărilor aferente acestora pe o suprafaţă totală de ~98,9 ha, suprafaţa care a generat studiul fiind de circa 16,3 ha şi este compusă din terenuri situate în judeţul Cluj: Cluj-Napoca, Gârbău, Baciu, Apahida, Jucu şi Bonţida.
CITEŞTE ŞI
Ministerul Transporturilor dă undă verde pentru trenul metropolitan din Cluj. Peste 17.000 de calători vor putea ajunge în zona centrală a Clujului în mai puțin de 30 de minute.
În cadrul zonei ce face obiectul studiului, se propune introducerea unui serviciu de Tren Metropolitan pe infrastructura existentă a căii ferate între punctele de îmbarcare / debarcare călători (PID) pe traseul: Bonțida HM – APAHIDA – CLUJ NAPOCA – Gârbău HM, pe teritoriul administrativ al Municipiului Cluj-Napoca Cluj-Napoca, Comunei Gârbău, Comunei Baciu, Comunei Apahida, Comunei Jucu şi Comunei Bonțida. Descrierea proiectului prezentată în continuare este conformă soluțiilor tehnice din Studiul de Fezabilitate.
Proiectantul general este ASOCIEREA SWS Engineering S.p.A. - SYSTRA - METRANS Engineering S.R.L, cei care se ocupă de supervizarea lucrărilor la metroul clujean, contract de peste 200 mil. lei.
Patru ani pentru realizarea trenului metropolitan Cluj
Investiția va fi realizată eșalonat:
- Anul 1 – 302.108.323, 78 lei (26%)
- Anul 2 – 457.244.861,79 lei (40%)
- Anul 3 – 390.562.929,10 lei (34%)
Durata de implementare a proiectului este de patru ani (48 de luni), din care pentru procedurile de licitație sunt prevăzute 12 luni, iar pentru proiectarea și execuția lucrărilor este prevăzut termenul de 3 ani.
Finanțarea investiției va fi realizată din fonduri europene nerambursabile, din alocațiile de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și în urma sumelor alocate de beneficiarii proiectului trenului metropolitan: Municipiul Cluj-Napoca și comunele Gârbău, Baciu, Apahida, Jucu, Bonțida și Consiliul Județean Cluj.
Trenurile (70 m lungime) vor avea o capacitate de transport de 840 de persoane (capacitate nominală – 420 de locuri) pe oră și sens.
CITEŞTE ŞI
Patru ani pentru realizarea trenului metropolitan din Cluj. Investiție de peste 230 de milioane de euro pentru dezvoltarea mobilității urbane.
La sfârșitul lunii septembrie, Primăria Cluj-Napoca a încheiat un parteneriat cu comunele din zona metropolitană pentru realizarea proiectului trenului metropolitan.
Anterior, Ministerul Transporturilor a publicat în transparență decizională proiectul trenului metropolitan din Cluj, care va fi realizat în parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Transport feroviar pentru mii de călători și descongestionarea traficului rutier
Trenul metropolitan din Cluj va descongestiona traficul rutier de pe DN1, DN1F și DN1C și va reprezenta o soluție modernă și nepoluantă de transport pentru mii de călători.
„Cererea de transport ridicată, raportată la capacitatea infrastructurii de transport rutier face ca principalele artere care intra în Municipiul Cluj-Napoca (DN1, DN1F și DN1C) să fie congestionate la orele de vârf.
Calea ferată formată din magistralele 300 și 401 străbate cea mai mare parte a principalului culoar de dezvoltare. Astfel, dezvoltarea unui sistem de transport metropolitan pe calea ferată ar reprezenta o soluție viabilă pentru peste 17.000 de locuitori, care ar putea accesa zona centrală a Municipiului Cluj-Napoca, în mai puțin de 30 de minute”, se arată în documentația publicată în transparență decizională de Ministerul Transporturilor.
CITEŞTE ŞI
Parteneriat între Primăria Cluj-Napoca şi comunele din zona metropolitană pentru trenul metropolitan. Emil Boc: „Construim un oraş cu o calitate a vieţii mai bună prin diminuarea poluării.”
Proiectul trenului metropolitan Cluj vizează realizarea infrastructurii rutiere și pietonale, și include patru pasaje subterane pietonale, cu un punct intermodal în zona Aeroportului (stațiile Piața 1 Mai, Fabricii de Zahăr, IRA și Aeroportul Internațional „Avram lancu”). În plus, pe traseul trenului metropolitan vor fi realizate opt parcări auto (stațiile Gârbău, Rădaia, Hoia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida).
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: