Administrație
Avans de 74% pe Drumul Expres de la Tureni. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în vizită pe șantier: „Avem un constructor român care face treabă foarte bună”
Lucrările la Drumul Expres de la Tureni au atins un grad de execuție în teren de 74% și urmează să fie încheiate în luna mai 2025. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost în vizită pe șantierul DEx4.
Avans de 74% pe drumul expres de la Tureni| Foto: Paula COPACIU - monitorulcj.ro
Antreprenorul DIMEX 2000 - CON-A OPERATIONS SRL a reușit un avans substanțial al lucrărilor în teren pentru realizarea drumului expres (DEx 4 A3-DN1, Tureni) care va conecta Clujului la autostradă.
Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, avansul a ajuns la 73-74%.
„Avem un constructor român care face treabă foarte bună. Sunt undeva la 73-74% progres. Asta înseamnă că pe la sfârșit de mai se poate să fie terminată lucrarea, maxim început de iunie. Depinde cât de mult durează această perioadă de iarnă (…) Noi am plătit, de la minister, toate facturile sunt la zi (…) Sunt investiții care vor ajuta Cluj-Napoca și întreg județul și regiunea, asta pot să spun din propria experiență pe care o am dintr-un județ asemănător, din Timiș. Sper ca lucrările să continue în același ritm, constructorul să își facă treaba, astfel încât termenele pe care le-am indicat să poată fi respectate”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Inițial, estimările oficiale avansau ideea realizării drumului expres de la Tureni până la finalul lui 2024, însă din cauza dificultăților specifice de teren, lucrările au avansat mai lent.
În traseu, Drumul Expres are o lungime de 5 kilometri, plus alți 10 kilometri ce reprezintă bretele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3.
Proiectul include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.
Autorizația de construire pentru Drumul Expres ce va lega municipiul Cluj-Napoca de Autostrada Transilvania, prin Tureni, a fost emisă de Ministerul Transporturilor în august anul trecut, iar lucrările derulate de Asocierea Dimex 2000 Company SRL–Autotehnorom SRL–OPR Asfalt SRL–Obras Publicas Y Regadios SA–Con-A Operations SRL au debutat în septembrie 2023. Valoarea contractului este de 562,6 milioane de lei.
Drumul de legătură a Clujului la autostradă va avea un impact substanțial asupra traficului și va elimina traficul de tranzit din Turda.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: