Administrație
«Cârtițele» care vor săpa tunelul pentru metrou, în drum spre Cluj. Emil Boc: „TBM-urile sunt pe vapor, vor ajunge în Constanța și de acolo vor veni la Cluj”.
Celebrele «cârtițe» pentru săpăturile subterane la metrou au plecat din China la începutul lunii noiembrie și urmează să ajungă în România. „Lucrările au început și se pregătesc stațiile unde urmează să intre «cârtițele»”, a anunțat primarul Emil Boc.
«Cârtițele» care vor săpa tunelul pentru metrou, în drum spre Cluj. Emil Boc: „TBM-urile sunt pe vapor, vor ajunge în Constanța și de acolo vor veni la Cluj”.
Săpăturile pentru metroul din Cluj se vor desfășura neîntrerupt, odată ce «cârtițele» vor fi montate pentru realizarea galeriilor de metrou.
CITEȘTE ȘI:
„Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj au plecat din China. Emil Boc: „Între timp, noi nu stăm”
Potrivit edilului Emil Boc, utilajele TBM (Tunnel Boring Machines), denumite în mod generic «cârtițe», au plecat din China în primele zile ale lunii noiembrie.
TBM-urile (Tunnel Boring Machines) sunt utilaje de mare capacitate folosite pentru săparea tunelurilor subterane.
Boc: Fără metrou nu vom rezolva problema traficului
Primar Emil Boc a anunțat, marți, că celebrele «cârtițe» care vor săpa tunelul pentru metroul din Cluj, sunt pe vapor.
„Au plecat din China, se îndreaptă spre Sri Lanka, apoi spre Constanța, iar ulterior vor ajunge la Cluj”, a anunțat în premieră Emil Boc.
„Este un proiect comunitar. Fără metrou nu vom reuși să rezolvăm cu adevărat problema traficului. Lucrările au început și se pregătesc stațiile unde urmează să intre «cârtițele», pentru că aceste utilaje TBM (Tunnel Boring Machines) când ajung, mai durează vreo două luni până se asamblează complet, după care intră în subteran. Dar acestea nu pot intra într-un teren viran. Vor intra de la stația Teilor. Prima stație dinspre Florești spre Cluj este stația Țara Moților, unde se va lucra la suprafață. Următoarea stație (Teilor), din zona străzii Eroilor din Florești, acolo se va intra în subteran. Acum se lucrează la pregătirea pereților mulați, pentru ca aceste «cârtițe» să intre.
Unde sunt «cârtițele»?
„Unde sunt «cârtițele»? Pot să vă anunț în premieră, pentru că doar acum câteva ore am primit link-ul exact cu GPS-ul de pe vaporul care aduce «cârtițele» spre Cluj și care a plecat deja din China.
TBM-urile sunt pe vapor, vor ajunge în Constanța și de acolo vor veni la Cluj”, a anunțat, marți, primarul Emil Boc în cadrul unui podcast.
Primarul Clujului a prezentat datele ultimei locații a «cârtițelor», care au plecat din China și sunt transportate pe vapor până în Sri Lanca, iar de acolo spre România.
„«Cârtițele» au plecat din China și au următoarea oprire în Sri Lanka.
Deci, plecarea din China a fost înregistrată în 5 noiembrie, iar următoarea locație va fi Sri Lanka, în 17 noiembrie. Datele GPS ne oferă informații în timp real, cu viteza de deplasare a vaporului. De altfel, datele vor fi făcute publice în perioada următoare și vor putea fi consultate. În zilele următoare, firma va prezenta datele exacte cu locația și timpul de sosire în fiecare port”, a declarat Emil Boc.
În 5 iunie, la Cluj, au început lucrările în teren la metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani.
CITEȘTE ȘI:
Metroul din Cluj este un proiect ambițios și inovator, primul mare proiect „la cheie” din România și unul dintre cele mai mari din Europa
Proiectul constă în proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a unei linii de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca, în lungime de 21,03 km și având 19 stații și un depou, dotate cu facilități pentru buna integrare a sa cu celelalte sisteme de mobilitate.
Conform datelor oficiale, în anul 2031, anul de punere în funcțiune al metroului, vor fi 164.000 de călători pe zi, ceea ce înseamnă mai puțin cu 29.000 de mașini în oraș, încă din primul moment de funcționare a metroului. În termeni de „transformare verde”, într-un an, metroul va elimina gaze cu efect de seră în echivalent a jumătate de milion de copaci plantați.
Linia de metrou ușor, cu 19 stații subterane și un depou suprateran, are o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 secunde: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens).
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: