Administrație

Exproprieri suplimentare pe coridorul lucrărilor pentru modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea. Despăgubiri de peste 50 de milioane de lei pentru imobilele afectate.

Zeci de imobile proprietate privată sau aflate în proprietate publică vor fi expropriate pentru continuarea lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor.

Exproprieri suplimentare pe coridorul lucrărilor pentru modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea|Foto: CFR Infrastructură - Facebook Exproprieri suplimentare pe coridorul lucrărilor pentru modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea|Foto: CFR Infrastructură - Facebook

 

 


Un număr de 56 de imobile proprietate privată aflate pe coridorul lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor vor fi expropriate. 

Exproprieri suplimentare pentru modernizarea magistralei M 300 

Exproprieri suplimentare pentru modernizarea magistralei M 300 – Cluj-Episcopia Bihor-frontieră Ungaria.


CITEȘTE ȘI: 
Exproprieri pe coridorul lucrărilor pentru reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor

Ministerul Transporturilor a publicat în transparență decizională proiectul de hotărâre de Guvern privind aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată (56 de immobile-terenuri și construcții), a listei imobilelor proprietate publică a statului (2 imobile), precum și a listei imobilelor proprietate publică a unității administrativ – teritoriale (11 imobile), situate pe amplasamentul suplimentar care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, aflate pe raza unității administrativ-teritoriale Cluj-Napoca, județul Cluj, potrivit proiectului de act normativ publicat de Ministerul Transporturilor, citat de clubferoviar.ro

Despăgubiri de peste 10 milioane de euro

Sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor sunt în cuantum total de 50,3 milioane de lei, adică peste 10 milioane de euro. 


Suma totală necesară pentru despăgubiri se alocă de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, potrivit Legii bugetului de stat pe anul 2024, nr. 421/2023, la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 60 „Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR”.

Primele exproprieri pentru electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor erau anunțate de Ministerul Transporturilor în toamna anului 2022. În cadrul acestei prime etape, au fost afectate 2.311 imobile (terenuri cu sau fără construcții), din care 96 de imobile construcții (clădiri) în suprafață totală de 16.213 mp.


CITEȘTE ȘI: 
Aproape 100 de case vor fi dărâmate pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. 45,5 milioane de lei pentru despăgubiri

Ulterior, în mai 2023, CFR SA solicita sprijin administrației locale din Cluj-Napoca pentru declanșarea procedurii de expropriere a imobilelor aflate pe coridorul de expropriere din localitățile Cluj-Napoca, Baciu, Gârbău, Aghireșu, Izvoru Crișului, Huedin, Poieni, Ciucea și Negreni – județul Cluj.

Traseul feroviar Cluj - Oradea

Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.


Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Probleme pe traseul trenului de mare viteză București – Cluj – Budapesta. Asociația Pro Infrastructura: „Peste 100 km între Cluj-Napoca și Coșlariu vor rămâne mulți ani fără modernizare”.

Finanțare de 300 de milioane de euro pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. Viteza de deplasare a trenurilor va crește la 160 km/h.

Ultimele Stiri
abonare newsletter