Administrație
Exproprieri pentru realizarea pasajului subteran de la intersecția B-dului Muncii-Oașului. Despăgubiri de peste 760.000 de euro.
Încă un pas pentru reconfigurarea intersecției Oașului-Bulevardul Muncii prin realizarea pasajului rutier pentru descongestionarea traficului din zona de nord a Clujului.
Exproprieri pentru realizarea pasajului subteran de la intersecția B-dului Muncii-Oașului|Foto: Google Maps
În decembrie anul trecut, Consiliul Local aproba costurile necesare pentru realizarea pasajului subteran de la intersecția B-dului Muncii-Oașului, în valoare de 130 de milioane de lei/circa 26 de milioane de euro, cu o durată de realizare de peste doi ani.
CITEȘTE ȘI:
Pasajul subteran de la intersecția B-dului Muncii-Oașului va reconfigura zona de nord a Clujului. Boc: „Un mare pas înainte spre descongestionarea traficului”
În ședința programată pentru săptămâna viitoare, aleșii locali vor dezbate proiectul deschiderii procedurii de expropriere a imobilelor care constituie coridorul de expropriere aferent lucrării de utilitate publică de interes local, adică realizarea unui pasaj rutier la intersecția Bulevardului Muncii cu strada Oașului.
Despăgubiri de 3,8 milioane lei pentru pasajul rutier de la intersecția B-dului Muncii-Oașului
Suprafața amplasamentului afectat de lucrări este de peste 18.000 mp, iar proprietățile private terenuri cu sau fără construcții afectate de exproprieri au fost evaluate în baza unui raport ANEVAR, prin care a fost estimată și valoarea despăgubirilor.
Despăgubirile au fost evaluate la suma de 3.809.019,08 lei/circa 765.416,67 euro. Finanțarea exproprierii va fi asigurată prin fonduri de la bugetul local.
Proiectul pasajului subteran, finanțat cu bani europeni
Finanțarea pasajului din zona intersecției B-dul Muncii-Oașului va fi asigurată din bani europeni.
CITEȘTE ȘI:
Dezvoltarea zonei de nord a Clujului după conceptul „orașului de 15 minute”. Viceprimarul Dan Tarcea: „Să avem funcțiuni suplimentare, ca cetățenii care locuiesc acolo să nu mai fie nevoiți să migreze”.
Astfel, din valoarea totală a proiectului (130.299.542,12 lei, inclusiv TVA), contribuția municipiului Cluj-Napoca este de 57,3 milioane de lei, iar diferența de peste 62 milioane de lei va fi acoperită de finanțarea europeană (Programul Regional Nord-Vest 2021-2027).
Termenul estimat pentru lucrări este de 2 ani și 4 luni (28 de luni, din care 6 luni pentru proiectare, iar alte 22 de luni pentru execuția propriu-zisă a lucrărilor).
Reconfigurarea zonei de nord și un management mai eficient al traficului
Obiectivul propune reconfigurarea zonei prin realizarea unor noi șine pentru circulația tramvaielor, refacerea structurii rutiere cu o soluție semirigidă și realizarea unui pasaj subteran la intersecția străzii Oașului cu Bulevardul Muncii.
Totodată, se propune și reamenajarea trotuarelor și a tuturor spațiilor pietonale cu îmbrăcăminte asfaltică. Lucrările de demolare asupra zidului existent aferent parcării hypermarket-ului Auchan se vor realiza pe o lungime de 30 de metri.
Realizarea pasajului de la intersecția dintre cele două străzi va duce la descongestionarea traficului rutier din zonă. De altfel, potrivit intenției exprimate de reprezentanții administrației locale, în cadrul proiectului se va realiza și o bandă dedicată pe un anumit tronson pentru mijloacele de transport în comun, iar sensul giratoriu se va regulariza. Viitorul pasaj urmează să înglobeze și o stație de încărcare pentru autovehicule electrice.
Anterior, Primăria Cluj-Napoca a contractat serviciile Costin și Vlad Birou de Proiectare pentru a face studiile de fezabilitate și de trafic pentru un nou pasaj rutier în intersecția Bulevardul Muncii-Oașului.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: