Administrație
Digitalizare de succes la Consiliul Județean Cluj. Peste 2.200 de cereri soluționate prin „Ghișeul Unic”.
Digitalizare de succes la Consiliul Județean Cluj. Peste 2.200 de cereri soluționate prin „Ghișeul Unic” în anul 2024.
Digitalizare de succes la Consiliul Județean Cluj. Peste 2.200 de cereri soluționate prin „Ghișeul Unic” | Foto: Consiliul Județean Cluj
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a realizat o analiză a gradului de utilizare a aplicației „Ghișeul Unic” în anul 2024, respectiv a interesului cetățenilor pentru a folosi această platformă creată și gestionată de forul administrativ județean.
Astfel, în cursul anului 2024 au fost soluționate nu mai puțin de 2.222 de cereri depuse prin intermediul aplicației Ghișeu Unic, în creștere cu peste 270% față de anul precedent, când au fost soluționate 819 cereri.
CITEȘTE ȘI:
Digitalizarea merge mai departe, la CJ Cluj. Două noi facilități disponibile în aplicația „Ghișeul Unic"
„Am o mare satisfacție văzând că procesul de digitalizare a instituției, inițiat în anul 2022, își arată din plin efectele benefice. Cifrele arată clar faptul că cetățenii au înțeles pe deplin avantajele unei administrații digitalizate, debirocratizate, care simplifică procedurile administrative și reduce considerabil timpul alocat rezolvării unei probleme. În continuare, lucrăm la dezvoltarea acestei platforme, prin operaționalizarea a noi tipuri de cereri, atât pentru serviciile oferite de Consiliul Județean, cât și de alte instituții avizatoare”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
A scăzut timpul de soluționare al cererilor
În ceea ce privește timpul mediu de soluționare a unei cereri depuse online, în 2024 acesta a scăzut cu 25% față de anul precedent, ajungând la 12 zile, sub obiectivul stabilit de Consiliul Județean, de maxim 14 zile.
Referitor la tipologia cererilor depuse și soluționate prin intermediul Ghișeului Unic, majoritatea, respectiv 83,44% dintre acestea, au vizat solicitări din sfera urbanismului – autorizații de construire și certificate de urbanism.
Amintim faptul că în cursul anului trecut au fost digitalizate și operaționalizate noi categorii de cereri aparținând atât Consiliului Județean cât și entităților avizatoare sau subordonate:
- Cereri de închiriere spații în cadrul Cluj Arena
- Cereri avize Compania de Apă Arieșul Turda SA
- Cerere solicitare materiale de promovare turistică
- Cerere ghidaj turistic
- Cerere verificare eligibilitate GUEE
- Cerere aviz operator salubritate Supercom.
Acestea se adaugă celorlalte categorii de documente deja digitalizate, precum certificatele de urbanism, autorizațiile de construire, cererile pentru derularea unor lucrări în proximitatea drumurilor județene, solicitări în vederea obținerii finanțărilor nerambursabile de la Consiliul Județean Cluj, etc.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: