Administrație
Soluții integrate de transport, la Cluj. Stație suplimentară de tren la Aeroport și transport public prioritizat pe direcția Florești - IRA
Clujul va avea facilități integrate de transport prin crearea unei stații suplimentare de tren metropolitan în zona Aeroportului, dar și prin realizarea de noi benzi dedicate transportului public.
Proiectul trenului metropolitan din Cluj a fost depus pentru finanțare la sfârșitul lui 2024 și se află în etapa de evaluare.
CITEȘTE ȘI:
Revoluție în transportul clujean: un minut pentru fiecare kilometru cu trenul metropolitan
După cum arată primarul Emil Boc, în zona Aeroportului din Cluj va fi creată o stație suplimentară de tren, iar în paralel cu facilitățile oferite de metrou, Clujul va avea soluții integrate de transport.
„Din perspectiva infrastructurii, urmează cele mai bune vremuri din istoria Clujului, cu cele mai mari alocări financiare. Niciodată n-am avut 4-5 miliarde de euro în proiecte plecate la drum”, spune primarul Emil Boc.
Boc: Vom crea o stație suplimentară de tren la Aeroport
Proiectul trenului metropolitan Cluj include patru pasaje subterane pietonale și un punct intermodal în zona Aeroportului - stațiile Piața 1 Mai, Fabricii de Zahăr, IRA și Aeroportul Internațional „Avram lancu”.
„Vom crea o stație suplimentară de tren la Aeroport, pentru ca oamenii să poată ajunge cu trenul de la Gară la Aeroport.
În paralel, metroul va veni până la Podul Ira, unde se va ramifica spre Bdul Muncii și spre Sopor. Iar de la Podul Ira, unde se intersectează trenul metropolitan cu metroul, vei urca în trenul metropolitan și vei merge mai departe spre Aeroport.
Adică acel intermodal, care funcționează în Europa, il facem la Cluj. Suntem primul oraș din România, după București, care va avea metrou și va dispune de un sistem intermodal complet”, a declarat, joi, primarul Clujului Emil Boc în cadrul unei intervenții radio locale.
În plus, pe traseul trenului metropolitan vor fi realizate opt parcări auto (stațiile Gârbău, Rădaia, Hoia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida).
800 de milioane de euro pentru proiectele Clujului
În 2025, Clujul beneficiază de 800 de milioane de euro din bugetul național pentru dezvoltarea proiectelor municipiului.
„Acești bani vor fi suplimentați la rectificarea bugetară din iulie.
CITEȘTE ȘI:
800 mil. € pentru proiectele Clujului, în 2025. Emil Boc: „Acești bani se vor cheltui 100% în acest an”.
Aceasta înseamnă metrou, Spitalul Regional de Urgență, conectarea Clujului la autostradă – proiect care va fi încheiat până la mijlocul anului, electrificarea căii ferate Cluj-Oradea, cu pasajul de la Tăietura Turcului, tronsoanele din autostrada Transilvania pe care le avem în lucru, centura metropolitană a Clujului care este în lucru. Iar 62 de milioane de euro sunt alocate pentru metrou”, a explicat Emil Boc.
Culoar prioritizat pentru transportul public
Unul dintre avantajele realizării tronsonului I al centurii metropolitane constă în continuarea proiectului derulat de Primărie privind asigurarea unui culoar prioritizat pentru transportul public.
CITEȘTE ȘI:
Avans substanțial pe artera Mănăștur-Moților, pentru banda dedicată transportului public. Boc: „Sper să avem culoar prioritizat până în Mărăști” FOTO
„Vom avea benzi dedicate pentru transportul în comun, din Florești până în Podul IRA.
Obiectivul nostru este să continuăm ceea ce astăzi este întrerupt pe partea acesta de transport dedicat. Iar clujenii trebuie să știe că nu se ia nicio bandă de la mașinile care circulă astăzi. Din contră, se mai adaugă câte o bandă pe fiecare sens de mers.
În Cluj-Napoca vom avea o bandă dintre cele existente care vor fi alocate autobuzelor, nu la ieșirea din Cluj. Aici trebuie să reorganizăm, pe axa pe care nu avem benzi dedicate acum. Pentru aceasta am făcut și lărgirea de la Platinia, acesta a fost scopul de bază al proiectului, și pentru a realiza conexiunea dintre cartierul Zorilor și cartierul Grigorescu.
CITEȘTE ȘI:
Lucrările din zona Platinia, la final! Emil Boc: „Prin acest nod am creat o conexiune în toate direcțiile”
Va fi un avantaj major. La care se adaugă metroul, care va aduce un alt plus de mobilitate, dar și tronsonul doi al centurii metropolitane”, a explicat Emil Boc.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: