Administrație

Proiectul trenului metropolitan merge mai departe pe cele două fire, între Gară și IRA. „Verde” pentru Culoarul de Nord!

Nu este necesară realizarea unui nou fir de cale ferată pentru trenul metropolitan, între Gară și IRA, a anunțat primarul Emil Boc. Studiul de fezabilitate, terminat în februarie 2024.

Proiectul trenului metropolitan merge mai departe pe cele două fire, între Gară și IRA. FOTO: Diana CÎMPEAN/ Monitorul de Cluj Proiectul trenului metropolitan merge mai departe pe cele două fire, între Gară și IRA. FOTO: Diana CÎMPEAN/ Monitorul de Cluj

 

 


Proiectul trenului metropolitan poate continua, nefiind necesară construirea unui nou fir de cale ferată pe traseul Gară - IRA, a declarat primarul Emil Boc miercuri, într-o conferință de presă. Trenul poate circula pe cele două linii existente pe acest traseu, au concluzionat experții consultați de Primărie. 

 


În continuare există un studiu de fezabilitate în lucru, care urmează să fie finalizat anul acesta și corelat cu proiectul de electrificare a căii ferate Cluj-Coșlariu (județul Alba), astfel încât studiul complet, cu toate avizele și corelările necesare, să fie trimis Ministerului Transporturilor în luna februarie a anului 2024.

„Partea plină a paharului este că, până la urmă, specialiștii s-au pus de acord cu privire la soluția tehnică. Soluția presupune implementarea trenului metropolitan fără realizarea celui de al treilea fir pe ruta Gară-IRA, unde a fost marea discuție. Tehnologia actuală permite corelarea acestor elemente de infrastructură, astfel încât să nu mai fie nevoie de un al treilea fir, care ar fi complicat mult mai mult derularea proiectului. Acum a fost luată această decizie tehnică și urmează să fie concretizată în avize și acte administrative. În acest moment, așteptăm finalizarea documentației tehnice cu acest punct de vedere, adică discuția dintre Primărie, CFR de la Cluj, CFR de la București plus constructorul și proiectantul de la lucrarea de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca, întrucât va avea loc corelarea celor două investiții, trenul metropolitan și electrificarea căii ferate. 


Termenul pe care îl avem agreat cu Ministerul Transporturilor în vederea finanțării trenului metropolitan este ca până în februarie 2024 să avem studiul de fezabilitate complet, cu toate avizele și toate corelările tehnice, care sunt cele mai complicate legate de proiectele ministerului corelat cu proiectul nostru”, a spus primarul Emil Boc. 

În consecință, proiectul privind realizarea Culoarului de Nord al Clujului poate continua, a mai arătat edilul, fără a fi afectat de construirea unui nou fir de cale ferată.


„Asta ce înseamnă? Culoarul de nord al Clujului se face. Acesta era suspendat până când se ia decizia cu privire la trenul metropolitan, pentru că dacă mai trebuia un fir, se îngusta culoarul de nord. Cu alte cuvinte, de azi înainte, am readus pe tapet continuarea proiectului culoarului de nord al Clujului, culoarul rutier, lărgirea zonei Câmpul Pâinii, astfel încât și acel proiect să meargă mai departe”, a mai afirmat Emil Boc. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Emil Boc dă asigurări: „Trenul metropolitan SE FACE”. Municipalitatea așteaptă ca experții să se pronunțe: trebuie sau nu fir nou de cale ferată?

abonare newsletter