Administrație

Clujenii scapă de drumurile între instituții pentru avize! Consiliul Județean vrea să preia întreaga responsabilitate.

Consiliul Județean Cluj vrea să simplifice procesul de obținere a avizelor și autorizațiilor printr-un sistem digitalizat. Cetățenii nu vor mai trebui să meargă de la o instituție la alta pentru aprobări, deoarece administrația județeană va prelua și transmite dosarele către autoritățile competente.

Clujenii scapă de drumurile între instituții pentru avize! Consiliul Județean vrea să preia întreaga responsabilitate | Foto: Consiliul Județean Cluj Clujenii scapă de drumurile între instituții pentru avize! Consiliul Județean vrea să preia întreaga responsabilitate | Foto: Consiliul Județean Cluj

 

 


Consiliul Județean Cluj implementează un proiect de digitalizare menit să simplifice procesul de obținere a avizelor și autorizațiilor pentru cetățeni. În prezent, prin intermediul ghișeului unic, sunt eliberate aproximativ 60 de tipuri de avize și autorizații în format electronic. 

 


Scopul final al acestui demers este ca toate solicitările să poată fi gestionate online, direct de către cetățeni din confortul propriilor locuințe. Pentru cei care nu sunt familiarizați cu mediul digital, Consiliul Județean va menține și metoda clasică de depunere a documentelor. Astfel, cetățenii pot veni personal la sediul instituției, unde documentele vor fi scanate și introduse în sistemul electronic.

CITEȘTE ȘI:
Consiliul Județean, buget record în 2025. 881 milioane de lei pentru proiectele județului Cluj. Alin Tișe: „Ne propunem să finalizăm proiecte pe care le-am început”

„Lucrăm la Ghișeul Unic de mult timp.  Deja puteți primi în timp util pe telefon anumite informații sau online, deja semnăm autorizații și eliberăm aproximativ 60 de avize în format online. Eliberăm autorizații cu valabilitate juridică, certificate de urbanism (…) Cu alte cuvinte digitalizarea deja la noi este de 3 ani în aplicare și într-un final scopul nostru este acela ca la nivelul Consiliului Județean este să avem prima instituție fără hârtii, cetățeanul să nu mai depună hârtii la noi, indiferent despre ce cerere este vorba. Sigur, dacă el nu știe să trimită de acasă vom avea sistemul clasic. Omul vine cu dosarul la parter, avem aparatele de scanat ca la bancă, el le va depune clasic dacă doar așa știe, iar noi le vom duce și online, prin scanare”, a declarat Alin Tișe, în cadrul unei conferințe de presă.


Cetățenii vor putea verifica în orice momentul stadiul lor

Un aspect important al acestui proiect este transparența procesului. Cetățenii vor putea verifica în orice moment stadiul cererilor lor, fiind informați despre locația exactă a dosarului și durata procesării acestuia.

„Cetățeanul va avea acces la o administrație modernă, să știe unde este cererea, să știe de ce stă la funcționarul respectiv, unde se află în momentul respectiv, cât a stat la aprobat, de ce s-a întors, de ce este bun dosarul, ce trebuie să completeze, totul se va face online”, a adăugat președintele Consiliului Județean Cluj.


Inovație majoră

O inovație majoră adusă de acest sistem este eliminarea necesității ca cetățenii să se deplaseze între diferite instituții pentru a obține avizele necesare. Astfel, solicitantul va depune o cerere unică la Consiliul Județean, iar instituția se va ocupa de obținerea tuturor avizelor necesare de la celelalte autorități implicate. Această abordare elimină birocrația și economisește timp prețios pentru cetățeni.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a subliniat importanța acestui proiect de digitalizare, menționând că instituția își propune să devină una dintre primele din țară care elimină complet utilizarea hârtiei în procesul administrativ. Acest demers reprezintă un pas semnificativ către o administrație modernă și eficientă, adaptată nevoilor actuale ale societății.


Pentru implementarea acestui proiect, Consiliul Județean Cluj a alocat fonduri pentru achiziționarea de software, infrastructură de rețea și licențe necesare, asigurând astfel funcționarea optimă a sistemului digitalizat.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Digitalizare de succes la Consiliul Județean Cluj. Peste 2.200 de cereri soluționate prin „Ghișeul Unic”.

5,8 milioane de lei, bani europeni, pentru digitalizarea Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj

Ultimele Stiri
abonare newsletter