Administrație

Emil Boc, despre proiectul metroului din Cluj: „Este o investiție strategică, nu o ecuație contabilă”

Proiectul metroului din Cluj reprezintă o investiție strategică, iar nu un proiect care să răspundă unei „ecuații contabile” în termeni de profit. „UE nu ar finanța asemenea proiecte, dacă nu ar fi obiective strategice”, spune primarul Emil Boc.

Boc: „Metroul din Cluj este o investiție strategică”|Imagine randată stație Magistrala M1 de metrou din Cluj|Sursa: primariaclujnapoca Boc: „Metroul din Cluj este o investiție strategică”|Imagine randată stație Magistrala M1 de metrou din Cluj|Sursa: primariaclujnapoca

 

 


Lucrările pentru realizarea metroului din Cluj continuă în teren, iar fondurile necesare pentru realizarea integrală a proiectului vor fi asigurate din certificatele verzi și bani europeni. 

CITEȘTE ȘI: 
Etapele de realizare a metroului din Cluj. Emil Boc: „Avem finanțarea asigurată”.

După cum arată primarul Clujului Emil Boc, metroul reprezintă o soluție viabilă pentru problema traficului, dar și în ceea ce privește diminuarea poluării și creșterea calității vieții. 


Proiectele majore de infrastructură, precum metroul sau autostrăzile, nu pot fi abordate dintr-o perspectivă „contabilă” a profitului, ci reprezintă investiții strategice ce au în prim plan confortul cetățeanului. 

Boc: Metroul din Cluj este o investiție strategică

„Metroul de la Cluj este, în primul rând, o investiție strategică și nu o ecuație contabilă. Dacă ne luăm după ecuația contabilă, niciodată un proiect mare de infrastructură nu se va face, nicio autostradă nu se va construi în România, în Franța, în Belgia sau oriunde, nu se vor construi nici obiective de infrastructură ca metroul, pentru că la prima vedere, aceste proiecte nu sunt rentabile. Nu poți scoate din prețul biletului sau din taxa pe care o pui pe autostradă, costul autăstrăzii. 


Valoarea strategică a investiției se are în vedere întotdeauna, atunci când se realizează asemenea obiective”, a explicat, marți, primarul Emil Boc în cadrul unei intervenții radio locale. 

Potrivit edilului, Uniunea Europeană finanțează proiecte strategice ce au în vedere dezvoltarea și creșterea calității vieții. 


„De altfel, Uniunea Europeană nici n-ar finanța, dacă nu ar fi obiective strategice care duc la dezvoltarea economică, la reducerea poluării și la creșterea calității vieții. 

Nici metroul din Londra, proiect din 1863, nu ar fi pornit, dacă era o ecuație contabilă. Este și cazul metroului din New York, proiect din 1904, care nu ar fi pornit…


Când abordezi proiectul metroului, judeci din perspectiva investiției strategice, ceea ce înseamnă atragerea de investiții, crearea de locuri de muncă, o creștere a calității vieții, diminuarea poluării, confortul pentru cetățean”, a adăugat Emil Boc. 

Boc a amintit de faptul că decizia privind realizarea metroului din Cluj a fost precedată de studiul de fezabilitate, care a luat în calcul 8 scenarii, inclusiv a unui monorail sau a tramvaiului, 

„Trebuiau să fie 80 de vagoane de tramvai care să poată prelua capacitatea de transport din Florești în Cluj-Napoca. Cum ar fi arătat un zid de vagoane de tramvai între Florești și Cluj? S-ar fi circulat cu viteza melcului. 

Aceste decizii nu se iau de către primari, se iau de către specialiști în baza studiilor efectuate”, a explicat primarul Emil Boc. 

CITEȘTE ȘI: 
Metroul din Cluj este un proiect ambițios și inovator, primul mare proiect „la cheie” din România și unul dintre cele mai mari din Europa

În colaborare cu primăriile din zona metropolitană, Primăria Cluj-Napoca a făcut demersuri pentru implementarea proiectului metroului din Cluj, „o soluție care rezolvă problema traficului”, spune edilul Clujului, Emil Boc. 

„Administrația dinainte de domnul Pivariu, în Florești, a scăpat de sub control construcția urbană și s-a ajuns la o presiune uriașă pe Cluj. 

La care se adaugă Baciu, Apahida, dar cea mai mare pondere a avut-o Floreștiul. Atunci, aceasta este soluția: ne străduim să aducem resurse financiare, căutăm soluții să implementăm acest proiect care rezolvă problemele de trafic și infrastructură pentru umătorii 100 de ani”, a explicat primarul Clujului. 

După cum a arătat Emil Boc, drumul Cluj – Florești este cel mai aglomerat traseu la nivel national, mai aglomerat decât ruta București – Otopeni, iar metroul reprezintă o soluție funcțională pentru Cluj. 

În 5 iunie 2024, la Cluj, au început lucrările în teren la metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Metroul Cluj: finanțare asigurată, primele lucrări programate

Au început lucrările de stabilizare a versantului din zona stației Teilor. Emil Boc: „Totul se face ca la carte. Clujenii vor avea un metrou sigur”

800 mil. € pentru proiectele Clujului, în 2025. Emil Boc: „Acești bani se vor cheltui 100% în acest an”.

Ultimele Stiri
abonare newsletter