Administrație

Dezbatere pentru acordul de mediu al drumului de legătură între Cluj și Autostrada Transilvania. Care e termenul de finalizare? FOTO

A avut loc dezbaterea pentru emiterea acordului de mediu în vederea construirii drumului expres de legătură dintre A3, zona Turda, și DN1, zona Tureni.

A avut loc dezbaterea pentru obținerea acordului de mediu al drumului expres. A avut loc dezbaterea pentru obținerea acordului de mediu al drumului expres.

 

 


Astfel, Direcția Regională Drumuri și Poduri Cluj-Napoca (DRDP)/Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat depunerea raportului privind impactul asupra mediului și a Studiului de Evaluare adecvată pentru proiectul „Construire drum expres pentru realizarea conexiunii dintre autostrada A3 (zona Turda) și drum național DN1 (zona Tureni).

 


Dezbaterea a avut loc, marți, la sediul Primăriei Tureni, fiind de asemenea transmisă online.

Conform prezentării, drumul va avea o lungime de 4,9 km, fiind prevăzute două noduri rutiere.


Alți indicatori tehnici:

- Lungime bretele pe noduri: 7,633 km
- Structuri (poduri/pasaje/viaducte): 9 buc
- Lungime structuri: 719 ml
- Lungime relocare drum național DN1: 1,455 km
- Lungime relocare drumuri locale existente: 3,150 km
- Lungime amenajare albie Râul Negroteasa: 1,033 ml
- Punct de sprijin pentru întreținere: 1 buc
- Lungime lucrări de consolidare piloți forați: 2,070 ml
- Lungime lucrări de consolidare cu plăci ancorate: 160 ml
- Lungime lucrări de consolidare pământ armat cu geogrile: 540 ml
- Lungime fundație adâncită de parapet: 112 ml
- Punct de sprijin pentru întreținere: 1 buc

În ceea ce privește costurile, valoarea totală estimată este de 750.451.019,34 lei cu TVA.


În această vară, primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, anunța că administrația locală lucrează, cu sprijinul ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, la găsirea unei surse de finanțare pentru legătura Clujului la Autostradă.

Certificat de urbanism pentru Drumul Expres A3 - DN1 de la Mărtinești

Consiliul Județean Cluj a emis, la începutul anului, certificatul de urbanism pentru construirea Drumului Expres ce va face conexiunea între Autostrada A3 și DN1.


Investiția urmărește realizarea unei căi de comunicații rapide, care să degreveze traficul greu de pe teritoriul municipiului Turda. În acest fel, pe lângă îmbunătățirea calității mediului ca urmare a reducerii emisiilor de noxe, proiectul urmărește să scurteze timpii de parcurs între municipiul Cluj-Napoca, atât spre autostrada A10 Sebeș-Turda și, ulterior, spre A1 (București, Nădlac), cât și înspre autostrada A3 (Turda, Câmpia Turzii, Târgu-Mureș, Brașov).

Realizarea drumului, amânare după amânare

Conectarea Clujului la Autostrada Transilvania a rămas la stadiul de promisiune și în 2021, un termen posibil, anunțat inițial pentru finalizarea drumului de șapte kilometri, fiind anul 2022.

În primăvara anului 2020, primarul Emil Boc declara că drumul expres ce va lega Clujul la Autostrada Transilvania ar putea fi gata în anul respectiv.

Termenul a rămas însă unul nerealist, având în vedere că abia în noiembrie 2020, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru drumul expres ce va lega Cluj-Napoca de Autostrada Transilvania, prin localitatea Mărtinești.

Astfel, edilul clujean a avansat un nou termen la care clujenii ar putea circula pe drumul expres: începutul anului 2022.

Drumul expres, finalizat abia în 2024

Chiar și așa, nici acest termen, anul 2022, nu este unul optimist, darea în exploatare a drumului de legătură dintre A3 Autostrada Transilvania și DN1, în zona Tureni, fiind programată abia pentru luna septembrie a anului 2024, potrivit deputatului USR-PLUS Viorel Băltărețu.

Parlamentarul a prezentat în această toamnă calendarul de implementare a proiectului, obținut în urma unei interpelări adresate CNAIR.

Conform lui Viorel Băltărețu, calendarul este următorul:

- decembrie 2021: avizarea studiului de fezabilitate la CNAIR
- ianuarie 2022: obținerea acordului de mediu, în paralel cu avizarea studiului de fezabilitate la Ministerul Transporturilor
- iulie 2022: obținerea autorizației de construcție
- martie 2023: semnarea contractului de execuție
- septembrie 2024: darea în exploatare

Drumul ar urma să rezolve problema traficului

Drmul expres care va face legătura între Cluj și Autostrada Transilvania ar urma să aibă un impact pozitiv în ceea ce privește rezolvarea problemei traficului din zonă, conform edilului.

„Conectarea Clujului la Autostrada Transilvania va scoate tot traficul greu care astăzi vine din Baciu, care se descarcă pe autostradă, că dacă vii de la București și mergi la Baia Mare sau la Bistrița, mergi pe autostradă până la Gilău, de acolo te duci până la Martinești, de acolo cobori de pe autostradă la Nădășel și vii prin Baciu, pe Bulevardul Muncii, prin tot Clujul, ca să ajungi la nodul de legătură de la Apahida – Vâlcele, de unde să o iei după aceea spre Baia Mare sau spre Bistrița.

Or, atunci când vom avea Clujul conectat la autostradă, vii de la București pe autostradă, ieși pe la Martinești și nu mai vii înspre Cluj, ci va fi o legătură de șapte kilometri care vor conecta nodul de la Vâlcelel la Apahida și apoi poți să mergi direct la Baia Mare sau spre Bistrița, fără să mai vii prin Baciu sau prin Cluj. Va fi un impact major pentru calitatea vieții, și din Turda care va scăpa de traficul de astăzi, și Baciu va scăpa de aglomerarea extraordinară pe care o are cu camioane și Clujul – pe toată axa de la intrare din Baciu, până la ieșirea înspre Apahida”, explica Emil boc, la începutul anului aflat în curs.

CITEȘTE ȘI:

35 de kilometri de autostradă, inaugurați în 2021. Ce șantiere s-au finalizat anul acesta?

abonare newsletter