Administrație

Proiecte BLOCATE pe mai multe tronsoane ale Autostrăzii Transilvania: „Nu vom vedea lucrări în 2022!”

Lucrările pe mai multe tronsoane și sectoare ale Autostrăzii Transilvania sunt blocate în proceduri sau amânate de noul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, respectiv de șeful CNAIR, Cristian Pistol, susține un consilier local USR.

Lucrările pe mai multe tronsoane și sectoare ale Autostrăzii Transilvania sunt blocate în proceduri sau amânate Lucrările pe mai multe tronsoane și sectoare ale Autostrăzii Transilvania sunt blocate în proceduri sau amânate

 

 


Tronsonul Autostrăzii Transilvania cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalău, dar și cele dinte Suplacu de Barcău și Chiribiș, respectiv lotul Chiribiș - Biharia sunt blocate în diverse stadii ale procedurilor, atrage atenția Alexandra Oană, consilier local USR al municipiului Cluj-Napoca.

 


Consilierul susține că majoritatea problemelor legate de loturile A3 sunt legate de lipsa de reacție a ministrului Sorin Grindeanu, respectiv a șefului Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

„În județul Cluj, proiectele mari de infrastructură par a nu se mai mișca de când conducerea CNAIR a fost preluată de Cristian Pistol. Haideți să ne uităm la Autostrada A3 Transilvania - Autostrada A3 Transilvania - Cluj-Napoca - Zalău - Oradea. După ce Cătălin Drulă a reușit includerea tronsonului principal dintre Nădășelu și Poarta Sălajului în PNRR, această finanțare este pusă în pericol întrucât Ministerul Transporturilor încă nu a reușit să rezolve ultimele probleme birocratice legate de scoaterea pădurilor de pe traseu din circuitul forestier și descărcarea arheologică de la Zimbor. De asemenea, alunecările de teren imprevizibile trebuie gestionate prompt și profesionist din punct de vedere contractual de către Compania de Drumuri pentru a nu duce la blocarea tronsonului. Ar fi păcat ca lucrările să se blocheze din motive contractuale, când începem să avem constructori care se mobilizează pentru a finaliza la  timp lucrările”, a arătat Alexandra Oană.


Care sunt tronsoanele cu probleme? 

Potrivit acesteia, pentru tronsonul de la Poarta Sălajului la Nușfalău, trebuiau depuse ofertele în toamnă: „Cum actualul ministru a ignorat până acum acest proiect, nu avem niciun progres nici până azi”, susține Oană. Sectorul Nușfalău - Suplacu de Barcău este în lucru începând din 2021, cu termen de finalizare în primăvara lui 2023.

Probleme sunt și pe porțiunea Suplacu de Barcău - Chiribiș, respectiv Chiribiș - Biharia:


„Tronsonul Suplacu de Barcău - Chiribiș este în procedură de licitație, iar contractul ar fi trebuit semnat pe final de 2021, dar s-a blocat în contestații și, cel mai probabil, nu vom vedea lucrări în 2022! Ultimul lot nefinalizat dinspre Oradea, cel dintre Chiribiș și Biharia, din păcate, este într-un blocaj total. După ce a fost contractat în 2020 pe un preț foarte mic, constructorul nu și-a mai asumat realizarea lucrărilor în prețul ofertat și a cerut o suplimentare consistentă”, a arătat consilierul local.

CITEȘTE ȘI:

35 de kilometri de autostradă, inaugurați în 2021. Ce șantiere s-au finalizat anul acesta?

abonare newsletter