Administrație
2.000 de garaje din oraș, în faza de demolare și reabilitare. Boc: „Vă asigur! Niciun garaj nu rămâne în picioare”
Aproximativ 2.000 de garaje din municipiul Cluj-Napoca se află în prezent în faza de demolare și reabilitare, anunță Emil Boc. În unele zone sunt necesare exproprieri.

Primarul municipiului Cluj-Napoca a vorbit într-o emisiune radio despre procesul de demolare a garajelor de tablă din municipiu, după ce a fost întrebat ce se întâmplă cu garajele de pe strada Fântânele 5.
O clujeancă a spus că sunt câteva garaje pe acea stradă care stau „ca o magherniță în mijlocul curții”, în timp ce restul au fost demolate.

„Celelalte au fost demolate, astea nu. Cică sunt pe teren cumpărat. Le anulați autorizația și ei plătesc doar impozit pe teren, nu parcare. Arată oribil acum”, a spus clujeanca.
În răspunsul său, Emil Boc a spus că este conștient de situațiile de acest fel și că mai există și alte cazuri în municipiu, însă trebuie parcurse câteva proceduri legale pentru a rezolva problema.
„Nu mai dăm autorizație pe platformele dintre blocuri”
Totuși, edilul îi asigură pe clujeni că toate garajele de tablă vor fi demolate într-un final și că Primăria nu va mai elibera autorizații „pe platformele dintre blocuri”:
„La toate le vin rândul. Sunt câteva cazuri punctuale în Cluj, din nefericire, în care prin sentințe judecătorești s-au întăbulat pe terenul de sub garaj. Noi avem procedurile legale pe care le parcurgem. Ce pot să-i asigur e că, până la urmă, niciun garaj nu rămâne în picioare. Până la urmă, autorizația legală tot de la Primărie trebuie să o obțină și la garaje autorizație noi nu mai dăm niciodată în orașul acesta, pe platformele dintre blocuri”, a spus Emil Boc.
De asemenea, aproximativ 2.000 de garaje se află în faza de demolare/reabilitare:
„Mai devreme sau mai târziu și acelora le vine rândul. Acum sunt vreo 2.000 de garaje în tot Clujul în fază de demolare/reabilitare, dar drumul este fără întoarcere. După parcurgerea procedurilor legale vor fi demolate și cele care au rămas pe Fântânele”, a spus edilul.
În unele zone sunt necesare exproprieri
În fiecare cartier al municipiului există zone cu situație juridică neclară, unde vor fi necesare exproprierile.
Însă, aceste se vor desfășura într-o altă etapă, după ce restul garajelor vor fi demolate a spus pentru monitorulcj.ro viceprimarul Dan Tarcea, la mijlocul lunii aprilie:
„Sunt foarte multe zone în oraș în care situația este neclară. În fiecare cartier al orașului avem zone în care, de exemplu, dintr-un șir de vreo 50 de garaje am demolat doar cam 40 și 10 garaje au rămas în picioare pentru că acolo a fost limita până la care noi am avut situația juridică clară. Pe strada Agricultorilor este o astfel de zonă, dar sunt regăsite situații de acest fel în fiecare cartier.
Prima dată vom demola garajele acolo unde avem situația juridică a terenurilor clară. După ce vom epuiza toate aceste zone vom trece și la etapa a doua, adică exproprierea terenurilor respective și amenajarea lor. Dar acest lucru se va întâmpla într-o etapă ulterioară, acum ne concentrăm pe zonele în care avem proprietatea liberă de sarcini și unde putem interveni în timp util”, a spus viceprimarul.
100 garaje demolate = 22 de locuri de parcare în plus
Demolarea garajelor din Cluj-Napoca va mări numărul de locuri de parcare din cartierele orașului, care sunt epuizate foarte ușor în prezent. Dan Tarcea ne spune că, în medie, demolarea a 100 de garaje aduce 22 de locuri de parcare în plus:
„Din experiența pe care o avem până în acest moment, avem o creștere a numărului locurilor de parcări cuprinsă între 20-25%, în funcție de zonă și de modul în care sunt amplasate garajele pentru că în condițiile în care avem o zonă în care garajele sunt amplasate longitudinal avem un spor mai mare, dar avem și zone în care sunt doar 3-4 garaje într-o baterie de garaje și acolo nu avem un spor de 25%. În medie aș spune că la 100 de garaje desființate rezultă un plus de 22 de parcări.”
CITEȘTE ȘI: