Administrație

Troleibuz sau mașină? „Un abonament pe o linie costă mai mult decât o parcare pe un an”

Biletele de călătorie pe mijloacele de transport în comun se vor scumpi, de luna viitoare, în Cluj-Napoca. Conducerea Companiei de Transport Public spune că la nivelul orașului este pe minus.

Tramvai si autobuz in trafic Tramvai si autobuz in trafic

 

În prezent, un bilet pentru o călătorie costă 2,5 lei, iar de la 1 iulie acesta va costa 3 lei. Pentru două călătorii, clujenii plătesc 5 lei, iar peste o lună aceștia vor trebui să scoată din buzunar 6 lei. Și biletul pentru transportul de noapte se scumpește, de la 4 lei, cât e în prezent, la 5 lei. Un abonament lunar pe toate liniile nominalizat va costa 177 de lei de la 1 iulie față de 138 de lei în prezent.


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

Consilierul local Radu Mihai Boloveschi (USR) a atras atenția că abonamentul pe o linie de autobuz a ajuns să coste mai mult decât un abonament de parcare pe un an și dă exemplul Germaniei care încurajează utilizarea mijloacelor de transport în comun.

„Fac o paralelă cu prețul abonamentelor de parcare. Un abonament de autobuz pe o linie a ajuns să coste mai mult decât un abonament de parcare pe un an. Deci, să mergi cu autobuzul în Cluj-Napoca este mai scump într-o lună decât să deții un loc de parcare la o mașină. Ne uităm mai la Vest la noi, în Germania, în această vară ei vor introduce biletul de 9 euro pe lună pentru toate mijloacele de transport în comun în încercarea de a scăpa de dependența de hidrocarburi, de a scădea poluarea și a crește sănătatea publică. Aici este discuția, ce vrem să taxăm? Taxăm pe cei care folosesc transportul public, probabil sunt cei care nu își permit să aibă o mașină sau vrem să facem un transport public fluid? Ca să facem un transport public fluid ar trebui mai mulți să fie încurajați să folosească transport public și mai puțin încurajați să folosească mașina. Să vii din Florești, Luna de Sus, Apahida, dacă vin trei persoane cu un bilet de autobuz, te costă mai ieftin să vii cu mașina. Știu că sunt costuri, salarii, motorina crește, sunt foarte multe, soluția e să faci transportul public eficient, modern, rapid și accesibil tuturor, atunci vor fi mai mulți care îl vor alege”, a spus Boloveschi.


Primarul Emil Boc susține că la Timișoara prețul biletelor e mai mare decât la Cluj.

„Noi suntem la pragul de jos al prețurilor, minimum să nu ajungem la faliment. Ați văzut că la Timișoara 4 lei. Credeți că Timișoara nu vrea să fie performantă? Dacă vrem să punem pe butuci compania, ok, o punem pe butuci, atunci facem toate mofturile unora sau altora care doresc să o termine. Dar această companie e una de vârf și de referință în România prin transportul de calitate pe care îl asigură, ne-am reorientat spre minimul permis să nu fie o povară pentru călători și să avem o bază de construcție în continuare. Vinerea verde e un proiect major al primăriei care susține tocmai acest lucru de a încuraja oamenii să folosească, nu e suficient, sunt convins. Așteptăm o stabilizare a pieței, a prețurilor, care vedeți cât de oscilante sunt, pentru a putea trece la nivelul următor cu o predictibilitate pe termen mediu și lung în ceea ce înseamnă politica de abonament, politica pentru zona metropolitană, inclusiv alte extinderi. Prioritatea este asigurarea tuturor conexiunilor din oraș, nu uitați cele 14 trasee pentru transportul elevilor, alea sunt cu combustibil cheltuit, mașini cu șofer, toate dotările necesare. Haideți să vedem și partea plină a paharului. Când se vor stabiliza prețurile pe piață, direcția este de a merge pe scăderea prețului la abonamente și menținerea prețurilor la bilete”, a spus primarul.


Pierderi de milioane de lei pe lună

La rândul său, Vladimir Mătușan, consilier local PSD, a întrebat despre situația economică a companiei, dacă e pe plus sau pe minus.

„La nivelul orașului Cluj-Napoca suntem pe minus. Calculele arată o pierdere netă în primele patru luni, pe lună, de aproximativ 2,5 milioane lei”, recunoaște conducerea CTP Cluj-Napoca.


De ce cresc prețurile

Compania de Transport Public Cluj-Napoca susține că urmare a unui nou contract de furnizare a energiei electrice, începând cu data de 1 decembrie 2021, prețul energiei electrice crește cu 135,8% adică de la 405,90 lei Mwh la 957,23 Mwh.

Noile prețuri

Un bilet urban de 30 de minute va costa 3 lei de la 1 iulie față de 2,5 lei cât e în prezent, iar cel de 60 de minute va costa 6 lei. În prezent, biletul urban de 60 de minute costă 5 lei.


Un abonament pentru o zi pe toate liniile va costa 20 de lei față de 14 lei cât e în prezent.

Un abonament lunar pe o linie va costa 90 de lei. În prezent, el costă 70 de lei. Un abonament lunar pe două linii ajunge la suma de 122 de lei față de 95 de lei în prezent.

Mai mult, un abonament lunar pe toate liniile nominalizat va costa 177 de lei de la 1 iulie față de 138 de lei cât e în prezent, iar pentru unul nenominalizat pe toate liniile veți plăti 214 lei față de 168 de lei cât costă acum.

Și abonamentele săptămânale se vor scumpi, pe o linie va costa 26 de lei față de 20 de lei, pe două linii veți plăti 41 de lei față de 32 de lei în prezent, iar pe toate liniile veți scoate din buzunar 57 de lei față de 45 de lei.

Un abonament pentru toate liniile pentru persoanele vârstnice, pensionari și cetățeni de onoare va ajunge la 78 de lei/lună față de 62,1 de lei în prezent, un abonament pentru o singură linie pentru bătrâni și pensionari va costa 40 de lei pe lună față de 31,5 lei.

Abonamentele lunare pentru studenți, masteranzi și doctoranzi cu reducere, pe bază de card, 120 de călătorii vor ajunge 88 de lei față de 70 de lei în prezent, iar abonamentele lunare pentru elevi, 120 de călătorii, vor costa 65 de lei fațî de 51 de lei în prezent.

Nici călătorii care circulă fără bilet nu vor scăpa. Dacă un bilet suprataxă costă în prezent 50 de lei, de la 1 iulie acesta va ajunge la 70 de lei.

CITEȘTE ȘI:

VIDEO. Mai mulți șoferi și polițiști au împins un autobuz CTP, blocat din cauza ninsorii în Cluj-Napoca

Restricții de circulație în Cluj-Napoca! Autobuzele CTP, deviate și ele pe anumite rute

Autobuze electrice, dar stații CTP „mâzgălite” - asta este „armonia” din Cluj-Napoca. GALERIE FOTO

Ultimele Stiri
abonare newsletter