Economie
Blue Air REFUZĂ să spună când va relua zborurile și caută ajutor la aeroporturile din România
Blue Air a anunțat că va relua zborurile din 10 octombrie, fiindcă în prezent compania nu are suficienți bani pentru combustibil și cheltuieli operaționale. Acum, compania aeriană nu mai avansează niciun termen pentru clienți. Mai mult, Blue Air anunță că va rambursa banii călătorilor doar dacă presupuși investitori vor cumpăra compania.
sursă foto Facebook Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj
„În cel mai scurt timp cu putință vom reveni cu detalii despre modalitatea în care va fi reluată activitatea de transport aerian de pasageri de către Blue Air, în funcție și de rezultatele înregistrare în negocierile cu investitorii, dar și de disponibilitatea autorităților de a ne sprijini în acest proces dificil”, se arată într-un comunicat al companiei de joi, 15 octombrie.
Compania Blue Air a anunțat clienții care aveau bilete la zboruri programate după 10 octombrie că acestea au fost anulate.
„Precizăm faptul că până la acest moment, în urma discuțiilor purtate de conducerea executivă a Blue Air, putem confirma sprijinul primit din partea majorității aeroporturilor din străinătate, incluzând aeroporturile din Italia, Israel, Spania, Marea Britanie, precum și a furnizorilor de combustibil din aceste aeroporturi, pentru a putea relua prestarea serviciilor către Blue Air, sub condiția plății în avans a serviciilor oferite și mizăm pe același sprijin și din partea aeroporturilor din România, Bacău, Cluj-Napoca, București- Otopeni și Iași”, transmite conducerea Blue Air.
Compania mai susține că având în vedere suspendarea activității de transport aerian de pasageri din perioada 6 septembrie – 9 octombrie, numărul total de pasageri afectați de anulările zborurilor în această perioadă este de aproximativ 230.000, reprezentând aproximativ 77.000 rezervări bilete de călătorie.
„Rambursarea tuturor sumelor datorate pasagerilor pentru biletele achiziționate depinde esențial de reluarea operațiunilor și a activității de vânzare a Blue Air, și, așa cum am precizat în comunicările anterioare, un alt factor esențial este aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori cu care ne aflăm în discuții. Toți pasagerii au fost notificați de anularea zborurilor și au primit 3 opțiuni disponibile: reprogramarea călătoriei pe următorul zbor disponibil, rambursarea în portofelul electronic (Blue Air oferind un bonus în procent de 25%, din valoarea biletului achiziționat drept compensare pentru neplăcerile create pasagerilor noștri) sau rambursarea biletelor achiziționate. În ultimele zile au fost create peste 17.500 de portofele electronice, totalizând 1.900.000 euro, iar pasagerii care au ales această opțiune vor putea folosi sumele în vederea achiziționării de bilete imediat ce vom activa procesul de vânzare”, se arată în documentul citat.
Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportați. În cei 17 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 32.000.000 pasageri și a zburat peste 340.000.000 kilometri.
CITEȘTE ȘI: