Economie
Piaţa florilor va atinge un record istoric de vânzări în perioada 1-8 martie. Românii vor cumpăra flori de peste 32 milioane de euro
Piaţa florilor va atinge un adevărat record istoric de vânzări în perioada 1-8 martie, când vor fi comercializate flori în valoare de peste 32 milioane de euro.
Piaţa florilor va atinge un adevărat record istoric de vânzări în perioada 1-8 martie/ Foto: pixabay.com
Piaţa florilor va atinge un adevărat record istoric de vânzări în perioada 1-8 martie, când vor fi comercializate flori în valoare de peste 32 milioane de euro, arată un studiu realizat de o companie de consultanţă.
Peste 3.000 de firme se bat pe o piaţă pentru care luna martie reprezintă apogeul vânzărilor de peste an.
Buchetul de flori va reprezenta cel mai bine vândut produs de sezon în România
Buchetul de flori va reprezenta, în zilele următoare, poate cel mai bine vândut produs de sezon în România. Potrivit estimărilor Frames, în perioada 1-8 martie vor fi vândute peste 2,3 milioane de buchete de flori.
Estimarea ia în calcul că la oraş, mediul în care se vând peste 90% din flori, locuiesc 4,56 de milioane de femei cu vârsta de peste 18 ani şi că măcar jumătate dintre doamne şi domnişoare vor primi un buchet de flori în această perioadă, la un preţ mediu de 70 de lei.
„La un volum de vânzări estimate la 2,3 milioane de buchete, afacerea cu flori ar putea înregistra încasări de peste 32 milioane de euro. Spre comparaţie, în 2020, când am lansat precedentul studiu, business-ul cu flori a depăşit 20 milioane de euro. Diferenţa vine, în primul rând, din scumpirea florilor, preţul mediu per buchet crescând de la 40 la 70 lei în acest interval”, arată analiza citată.
CITEȘTE ȘI:
Femeile se pot testa GRATUIT pentru cancerul de col uterin și cel de sân, toată luna martie, la Cluj Arena
Femeile pot primi vouchere cadou de până la 300 de lei de la angajator de 8 martie, Ziua Femeii
Potrivit estimărilor companiei, 2023 se anunţă a fi, astfel, cel mai bun an din istorie pentru piaţa de flori din România.
Datele preliminarii arată că, în 2021, ultimul an pentru care Ministerul Finanţelor prezintă datele financiare finale, business-ul cu flori din ţara noastră a depăşit 2,2 miliarde de lei, iar în 2023, pe fondul creşterii preţurilor, afacerile din acest sector vor depăşi 2,5 miliarde de lei. Spre comparaţie, cu 10 ani în urmă, afacerile companiilor de profil abia depăşeau 401 milioane lei.
Şi profitabilitatea sectorului a crescut semnificativ, de la 15,1 milioane lei în 2011 la 188 milioane lei în 2021. În 2023, analiştii Frames se aşteaptă la un profit de 250 milioane de lei.
Potrivit analizei Frames, în piaţa florilor din România activau, în 2021, 3.111 companii cu 5.215 angajaţi, faţă de 1.454 de firme câte erau înregistrate în urmă cu 10 ani. Cele mai multe firme specializate se aflau, în 2021, în Bucureşti (508), Cluj (178), Constanţa (148), Ilfov (143), Braşov (114) şi Timiş (113).
„Dincolo de marii importatori de flori, cei mai mulţi pe filiera olandeză, marea majoritate a firmelor din sectorul florilor din România fac parte din zona de microîntreprinderi şi firme mici, cu o medie de 2 angajaţi, o cifră de afaceri de 723.000 lei (medie) şi un profit de 60.500 lei (mediu). Cu excepţia unor jucători mari, care au investit în deschiderea unor reţele de florării, cele mai multe florării sunt independente şi au o putere financiară redusă. Pentru acestea, evenimentele precum 1 şi 8 Martie acoperă mare parte din profitul pe întregul an”, arată analiza Frames.
În condiţiile în care piaţa, cel puţin pe sectorul de distribuţie, este încă foarte fragmentată, dezvoltarea unor reţele de business la nivel national poate aduce un câştig semnificativ, în ton cu evoluţia veniturilor populaţiei şi cu extinderea obiceiurilor de consum.
Comerțul cu flori s-a diversificat în România
Potrivit analizei Frames, comerţul cu flori din România s-a diversificat foarte mult în privinţa ofertei de servicii.
„Micile florării, de la colţul străzii, au început treptat să dispară, iar locul lor a început să fie luat de firme puternice, de reţele care au puterea financiară de a importa flori la preţuri bune şi care, la fel ca în zona farmaciilor, vor investi masiv în promovare. Un segment în care business-ul a crescut semnificativ este reprezentat de firmele online, cele care oferă, alături de flori, şi diverse pachete de cadouri, în cadrul unor oferte competitive, focusate pe targete diverse şi orientate către sezonalitate. Avem multe firme capabile să livreze buchete de flori prin curier, în maximum 24 de ore, în toată ţara”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.
Firmele din acest sector raportau în 2021 capitaluri în creştere la 33,4 milioane de lei faţă de 12,8 milioane lei în urmă cu 10 ani.
„Ce flori se vând de 1 şi 8 Martie? Potrivit estimărilor comercianţilor, citaţi de analiştii de la Frames, cele mai căutate vor fi florile de primăvară: ghioceii, freziile, zambilele, lalelele sau narcisele. Dincolo de florile de sezon, la mare căutare rămân, în continuare, trandafirii, consideraţi simbolul iubirii. În ceea ce priveşte forma de prezentare, clasicele buchete simple, cu flori de primăvară, se anunţă a fi cele mai vândute. Există însă şi o cerere tot mai mare de buchete personalizate, care includ diverse cadouri şi elemente de decor din plante şi flori exotice. Internetul, trendurile de consum, disponibilităţile financiare mai ridicate faţă de anii trecuţi i-au îndemnat pe mulţi români să caute produse tot mai sofisticate, chiar din zona de lux, în tentativa de a-şi dovedi afecţiunea faţă de persoanele feminine din viaţa lor”, afirmă analiştii Frames.
Analiza Frames privind business-ul din piaţa florilor din România în 2023 a fost realizată pe baza datelor financiare comunicate de companiile având codurile CAEN 4622 (comerţul cu ridicata al florilor şi al plantelor) şi 4776 (comerţul cu amănuntul al florilor, plantelor şi seminţelor) la Ministerul Finanţelor pentru anul 2021, datelor statistice privind dinamica firmelor de la Registrul Comerţului şi informaţiilor de la Institutul Naţional de Statistică.
Estimările privind vânzările de 1 şi 8 Martie din 2023 aparţin Frames şi au fost realizate pornind de la discuţiile cu companiile din sector.
Analiza nu include datele financiare privind comerţul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet (CAEN 4791), cultivarea altor plante din culturi nepermanente (0119) şi comerţul cu amănuntul al bunurilor de ocazie vândute prin magazine (4779), considerând că acestea, având în vedere diversitatea produselor şi a serviciilor, sunt de natură să prezinte o imagine distorsionată a pieţei de flori din România.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: