Economie
TOPUL autostrăzilor cu cea mai mare finanțare și număr de kilometri contractați în 2024. Autostrada Transilvania, buget de peste 900 milioane de lei.
În 2024, România are contracte de infrastructură în execuție pentru mai bine de 800 de kilometri de drum de mare viteză. La capitolul finanțare, Autostrada Transilvania are alocat un buget consistent, de peste 900 milioane de lei, dar mai mic decât anul trecut.
Drum de legătură Autostrada A3/Foto Asociația Pro Infrastructura Facebook.com
Anul trecut, România a depășit pragul de 1.000 km de autostradă și drum expres. Clujul se plasează în top 10 în cadrul județelor cu cei mai mulți kilometri de autostradă. Pentru 2024, potrivit datelor oficiale, România are contracte de infrastructură în execuție pentru peste 800 de km de drum de mare viteză.
După valoarea finanțării alocate în acest an de ministerul Transporturilor pentru autostrăzi, clasamentul este deschis de Autostrada Moldovei (A7), unde unele secțiuni beneficiază de fonduri substanțiale. Astfel, segmentul Focșani-Bacău are un buget propus de 1,15 miliarde de lei, potrivit economica.net
Conectarea porturilor românești de granița cu Ucraina
După cum semnala monitorulcj.ro, statul român a mobilizat resurse impresionatne pentru realizarea coridorului european de transport ce va permite o conexiune directă cu autostrada ucraineană M 19.
Miza acestui proiect constă în deschiderea de noi oportunități prin realizarea unui nou coridor european de transport, ce va oferi Ucrainei acces la porturile României și ar putea crea o rută alternativă către țările UE, ocolind Polonia, Ungaria și Slovacia.
CITEȘTE ȘI:
Mobilizare impresionantă pentru legarea graniței cu Ucraina la autostradă. 3.000 de muncitori și sute de utilitare lucrează 24 din 24 pe Autostrada Moldovei.
Autostrada Ploiești-Siret (A7) este un proiect finanțat prin PNRR, fiind împărțit în patru tronsoane, cu un total de 12 loturi. Tronsonul Buzău-Focșani, parte integrantă a Autostrăzii Moldovei, este împărțit în patru loturi, două dintre acestea având termene de finalizare în cursul acestui an, aspect ce explică alocarea bugetară consistentă pentru proiectul Autostrăzii A7.
Autostrada Transilvania, finanțare mai mică decât în 2023
În topul autostrăzilor cu cea mai mare finanțare alocată, pe poziția secundă se plasează A1 Sibiu – Pitești, cu o alocare de 1,13 miliarde de lei pentru anul 2024.
Clasamentul este completat de Autostrada Transilvania (A3), cu un buget propus de 909 milioane de lei. Alocarea din acest an este sub nivelul cheltuit în 2023, de circa 1,6 miliarde de lei. De altfel, A3 a fost autostrada pentru care s-au cheltuit cei mai mulți bani în 2023.
CITEȘTE ȘI:
Clasamentul judetelor cu cei mai mulți kilometri de autostradă. Clujul, în TOP 10.
Loturile Autostrăzii A7 (segemntele Bacău-Pașcani, Buzău Focșani, Ploiești-Buzău) întregesc topul finanțării, cu o medie a alocării financiare de circa 800 milioane de lei.
Drumul Expres Oradea – A3, care urmează să fie finalizat de Strabag în primele luni ale anului, are o alocare bugetară de 158 milioane de lei, față de cheltuieli de 321 milioane lei anul trecut.
Topul constructorilor după numărul de kilometri de autostradă contractați
După numărul de kilometri de autostradă și drum expres contractați în 2024, UMB deschide clasamentul cu 388 kilometri pentru care sunt contracte de execuție semnate, potrivit economedia.ro
Poziția a doua este deținută de turcii de la Makyol, antrenat pe secțiunea împărțită în patru loturi, Sibiu – Făgăraș, cu un total de 68 de kilometri.
Clasamentul este completat de italienii de la WeBuild, care au obținut loturile 5 și 3 ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, cu un total de 67 de kilometri. Cei trei constructori au contracte de proiectare și execuție cu o valoare de peste 35 de miliarde lei, conform Asociației Pro Infrastructura (API).
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: