Economie
Autostrada Transilvania. Încă o prelungire a termenului de evaluare a ofertelor pentru lotul cu tunelul Meseș. Contractul de 8 miliarde de lei, fără constructor la peste un an de la lansarea licitației.
Termenul pentru evaluarea ofertelor pe lotul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău (A3) mai suportă o amânare. Deși s-a scurs mai bine de un an de la relansarea licitației, cotractul de 8 miliarde de lei rămâne în continuare fără constructor.
Termen extins pentru evaluarea ofertelor la contractul pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău (A3)/Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere Facebook.com
CNAIR a prelungit cu încă o lună, până pe 29 martie 2024 termenul pentru evaluarea ofertelor pe lotul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău (41 km). Contractul de 8 miliarde lei pentru lotul cu tunelul Meseș este cel mai mare lansat în licitație până acum.
Lansată inițial în noiembrie 2020, licitația pentru segmentul Poarta Sălajului-Nușfalău (A3) nu are constructor desemnat la mai bine de trei ani de la lansarea licitației și la peste un an de la relansarea licitației, în 10 februarie anul trecut.
CITEȘTE ȘI:
Încă o amânare pentru segmentul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, pe Autostrada Transilvania. Când pot începe lucrările în teren la Tunelul Meseș?
Acum, amânarea este motivată și prin contestația Makyol (Turcia) depusă la CNSC la începutul lunii, o contestație care a ajuns în etapa „concluziilor scrise”, prin urmare se așteaptă decizia cât de curând, posibil chiar în câteva zile, potrivit economedia.ro
Întârzieri pe segmentul cu Tunelul Meseș (A3)
Pe 23 ianuarie 2024, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor tehnice și a stabilit termenul de 29 februarie pentru evaluarea financiară, termen prelungit cu o lună.
În etapa de evaluare financiară, CNAIR a transmis o solicitare către Makyol pentru a justifica prețurile din oferta declarată admisibilă. În continuare, compania de drumuri ar putea aștepta decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) până la desemnarea câștigătorului, ceea ce ar putea presupune o nouă întârziere.
Lucrările la segementul Poarta Sălajului-Nușfalău (A3) sunt extrem de complexe și implică execuția Tunelului Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.
CITEȘTE ȘI:
Lotul de un miliard de euro dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, fără constructor la doi ani de la lansarea licitației
În situația în care contractul ar putea fi semnat în următoarele 3-4 luni, perioadă ce include potențiale contestații, plus cele 18 luni necesare pentru etapa de proiectare, lucrările nu ar putea începe mai devreme de primăvara anului 2026.
Potrivit CNAIR, cei șapte operatori care au depus oferte sunt:
-Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
– IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)
– Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoarea estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: