Economie

Desemnarea constructorului pentru secțiunea Poarta Sălajului–Nușfalău, de pe Autostrada Transilvania, amânată de CNAIR. Tunelul Meseș, tot mai greu de realizat.

Secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău (A3), care include și tunelul Meseș, rămâne fără constructor desemnat la mai bine de un an și jumătate de la lansarea licitației.

O nouă amânare pentru desemnarea constructorului pentru secțiunea Poarta Sălajului–Nușfalău (A3). Tunelul Meseș, tot mai greu de realizat.|Foto: Facebook - Asociația Pro Infrastructură O nouă amânare pentru desemnarea constructorului pentru secțiunea Poarta Sălajului–Nușfalău (A3). Tunelul Meseș, tot mai greu de realizat.|Foto: Facebook - Asociația Pro Infrastructură

 

 


Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avut termen, marți, pentru desemnarea câștigătorului pe secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău, de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare estimată la 7,4 miliarde de lei. Evaluarea pe acest segment durează deja de mai bine de un an, iar de la relansarea licitației au fost înregistrate nouă amânări, din care cinci amânări succesive doar în acest an. 

Desemnarea câștigătorului pe „lotul Meseș”, amânată de CNAIR până la final de octombrie

CNAIR a amânat, marți, încă o dată (a zecea amânare), desemnarea câștigătorului pe segmentul ce include și tunelul Meseș (A3), deși reprezentanții companiei de drumuri susțineau că vor ca evaluarea să se încheie maximum până în 15 octombrie, potrivit economedia.ro


CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. CNAIR a amânat pentru a noua oară desemnarea constructorului pentru secțiunea cu tunelul Meseș.

Noul termen pentru desemnarea căștigătorului pe secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău a fost stabilit pentru 31 octombrie 2024. 

În total, 7 oferte  au fost înregistrate de CNAIR în august 2023, iar până în octombrie 2024, secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău de pe Autostrada Transilvania nu are un constructor desemnat. 


În august 2023, șeful CNAIR, Cristian Pistol, anunța un „interes major” pentru secțiunea cu tunelul Meseș de pe A3. Până în octombrie 2024, constructorul nu a fost desemnat|sursa: Cristian Pistol-Facebook

 

Inițial, licitația pentru lotul (Poarta Sălajului–Nușfalău) ce include și Tunelul Meseș a fost lansată în noiembrie 2020, cu o valoare de 4,4 miliarde de lei.


Acum, valoarea proiectului este estimată la 7,4 miliarde lei, cu finanțare asigurată din fonduri europene nerambursabile. Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km).

După depunerea ofertelor au urmat o serie de amânări, iar stabilirea câștigătorului licitației se lasă în continuare așteptată.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Autostrada Transilvania. O nouă amânare pentru desemnarea constructorului la secțiunea cu Tunelul Meseș.

Ultimele Stiri
abonare newsletter