Economie
Inflația, creșterea impozitelor după alegeri și posibilitatea unei crize economice, cele mai mari temeri ale românilor
Inflația, creșterea impozitelor după alegeri și posibilitatea unei crize economice se află printre cele mai mari temeri ale românilor.
Inflația, creșterea impozitelor după alegeri și posibilitatea unei crize economice se află printre cele mai mari temeri ale românilor | Foto: Paula COPACIU - monitorulcj.ro
94% dintre românii din mediul urban au auzit de termenul „educație financiară”, 8 din 10 oameni consideră educația financiară utilă, fie că au primit sau nu, iar gestionarea bugetului familiei pare a fi cel mai de interes subiect pentru români, urmat de economii, taxe și inflație, potrivit studiului „Percepția românilor față de educația financiară”
Cei mai mulți români (77%) spun că sistemul de învățământ ar trebui să fie responsabil cu educația financiară la noi în țară, mai arată cercetarea de piață. Alte opinii au în vedere băncile (30%), Ministerul Finanțelor Publice (30%), mass-media (27%) sau Banca Națională a României (24%).
Românii educați financiar, mai atenți la cheltuieli
Studiul mai relevă că românii educați financiar sunt mai atenți la cheltuieli, mai economi și mai încrezători în viitorul lor financiar. De asemenea, aceștia au în mai mare măsură credite ipotecare, produse de economisire precum depozite și titluri de stat, investesc mai mult în acțiuni și fonduri mutuale.
CITEȘTE ȘI:
Datoria guvernamentală a ajuns, în iulie, la peste 876 miliarde lei, respectiv 52% din PIB. Creștere de 16 miliarde lei în decurs de o lună.
Jumătate dintre românii care au primit educație financiară spun că fie au învățat singuri, fie la școală. Bărbații tind să fie mai autodidacți decât femeile. De asemenea, seniorii spun că au învățat astfel de concepte la școală într-o măsură mai mare. În general, românii se informează online despre educația financiară de pe site-uri online, rețele sociale sau mass-media. Rețelele sociale tind să fie mai atractive pentru tineri, în timp ce mass media este mai populară în rândul bărbaților.
Cercetarea de piață mai arată că persoanele cu mai puțin acces la educație (educație joasă și medie) au semnificativ mai puțin acces la sursele de informare activă pe teme financiare față de persoanele cu educație superioară. Astfel, acestor oameni le este mai puțin clar de la cine să aștepte programe de educație financiară și ce informații pot primi. De asemenea, românii cu educația joasă și medie au mai degrabă un venit mai scăzut și sunt mai puțin încrezători în viitorul lor financiar.
Cât privește cele mai mai mari temeri, inflația ocupă primul loc.
Studiul a fost realizat online pe un eșantion de 511 respondenți, fiind reprezentativ pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/-4,3% la un nivel de încredere de 95%.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: