Economie
Ce afaceri se vând „la cheie” în Cluj și de ce?
Afacerile la cheie sunt o soluție foarte bună care nu consumă atât de mult timp și în care ai nevoie de cunoștințe minime de educație comercială, fiindcă nu trebuie să începi afacerea de la zero. Din acest motiv, este o modalitate de începere a unui business din ce în ce mai preferată. La Cluj însă oferta este mai redusă față de alte regiuni.
Sursă foto: http://www.invisiblenature.roAfacerile la cheie sunt business-uri care se oferă altor persoane prin cesionarea părților sociale ale societății/companiei, indiferent de domeniul de activitate. În momentul în care business-ul este cedat, se predau atât bunurile, investițiile și angajații, dar și autorizațiile necesare.
De la restaurante până la lanțuri de magazine
Cele mai multe afaceri oferite „la cheie” provin din domeniul HoReCa, dar pot merge și până la activități industriale. Restaurantele, barurile, cafenelele, hotelurile sunt cele mai comercializate, dar și business-uri din industria ușoară, cum ar fi îmbrăcăminte-încălțăminte sau industriile grele, cum ar fi confecții metalice sau turnătorii. De asemenea și lanțurile naționale de magazine.
„Nu discutăm aici de francize. Majoritatea afacerilor care se vând sunt funcționale și curate din punct de vedere juridic, fără datorii, fără să fie în insolvență sau scoase la licitații de către executori. Sistemul juridic de autorizare a unui business în domeniul HoReCa, anevoios și de durată, face ca afacerile la cheie în acest domeniu să fie mai atractive pentru persoanele/companiile care doresc să desfășoare o astfel de activitate în orașul nostru, motiv pentru care întâlnim mai des oferte din această industrie.” spune Paul Maluczan, Master Broker 1 – Team Leader în cadrul unei agenții imobiliare.
Avantaje și dezavantaje
Cel mai mare avantaj este, desigur, timpul. Fiindcă afacerea poate porni într-un timp mult mai scurt decât dacă ar fi început totul de la zero, asta datorită faptului că deja există autorizații de funcționare, există angajați, se preiau procesele de marketing deja existene și deja există o relație formată atât cu vecinii, cât și cu furnizorii și clienții.
Desigur, ca în orice afacere, există și dezavantaje.
„Unul dintre cele mai des întâlnite dezavantaje, puține de altfel, ar fi imposibilitatea de a personaliza spațiul după bunul plac. Spus mai direct, investitorii în acest tip de afaceri sunt precauți în ceea ce privește investiția ulterioară în afacerile la cheie. În cazul în care această investiție în spațiu este necesară, riscul lipsei rentabilității și al amortizării investiției într-un timp rezonabil, este iminent”, a adăugat Paul Maluczan.
La Cluj afacerile merg bine, așa că ofertele nu prea sunt
Datorită faptului că în Cluj există o dezvoltare economică fără precedent, majoritarea business-urilor merg bine, așa că piața afacerilor la cheie din oraș este una mică, față de alte zone din țară.
„Prezența multor investitori cu know-how face din piața clujeana una stabilă într-o proporție mai mare față de alte zone din țară. Mixul de oameni, dinamica orașului, creșterea nivelului de trai din ultimii ani și nu în ultimul rând salariile tot mai mari, reprezintă doar câteva motive pentru care afacerile la cheie sunt limitate la noi în oraș”, a concluzionat brokerul.