Educație

7 din 10 tineri români vor programe practice de învăţare bazate pe scenarii de viață

Aproape trei sferturi dintre tinerii români (72%) îşi doresc programe de învăţare bazate pe exemple practice, exerciţii şi scenarii reale de viaţă, în timp ce 95% au identificat deja ariile pe care vor să le îmbunătăţească.

Aproape trei sferturi dintre tinerii români (72%) îşi doresc programe de învăţare bazate pe exemple practice, exerciţii şi scenarii reale de viaţă|Foto: pixabay.com Aproape trei sferturi dintre tinerii români (72%) îşi doresc programe de învăţare bazate pe exemple practice, exerciţii şi scenarii reale de viaţă|Foto: pixabay.com

 

 


Aproape trei sferturi dintre tinerii români (72%) îşi doresc programe de învăţare bazate pe exemple practice, exerciţii şi scenarii reale de viaţă, în timp ce 95% au identificat deja ariile pe care vor să le îmbunătăţească, arată rezultatele unui studiu publicat luni.

 


Conform cercetării UP Generation, realizată de Mkor, dezvoltarea personală şi pregătirea pentru viaţa profesională reprezintă o preocupare majoră pentru tinerii români, iar în top trei preferinţe privind domeniile pe care vor să le îmbunătăţească se află: educaţia financiară (37%), vorbitul în public (36%) şi marketingul şi comunicarea (28%).

Tinerii își doresc să învețe management sau educație antreprenorială

Ierarhia este completată de domenii mai orientate spre business, precum leadership şi management (25%) sau educaţie antreprenorială (22%). De asemenea, tehnologia şi inovaţia atrag un sfert dintre respondenţi.


În acelaşi timp, tinerele sunt mai atrase de dezvoltarea empatiei şi a inteligenţei emoţionale (24%), spre deosebire de băieţi, care au o apetenţă mai crescută pentru zona de tehnologie (30%), inclusiv Inteligenţă Artificială (AI). Totodată, vânzările şi negocierea reprezintă domenii preferate de tineri.

Întrebaţi ce schimbări ar vrea să aducă în viaţa lor pentru a se simţi împliniţi, 14% dintre cei chestionaţi au declarat că îşi doresc stabilitate financiară, iar 12% învăţare şi educaţie. O pondere similară caută o schimbare în viaţa profesională: de la a găsi un loc de muncă sau a-l schimba pe cel actual, până la a câştiga mai mult sau a se bucura de mai multă flexibilitate. În context, îmbunătăţirea abilităţilor sociale şi emoţionale, dar şi creşterea încrederii în sine ar aduce împlinirea pentru 6% dintre respondenţi. Nu în ultimul rând, tinerii apreciază accesul la mentori care să îi ghideze în dezvoltarea profesională şi personală, mai arată studiul condus în decursul lunii mai 2024.


Studiul Up Generation a fost efectuat online, în luna mai a acestui an, pe un eşantion de 800 de persoane, cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani, din toate regiunile de dezvoltare ale ţării. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Ultimele zile de școală pentru elevi. Cât durează vacanța de vară și cum arată structura anului școlar 2024-2025.

Școlile din România ar putea introduce „sala de detenție” pentru elevii care deranjează orele

Ultimele Stiri
abonare newsletter