Educație
DECLARAȚIA ZILEI. Ministrul Educației: „Orice evaluare evaluează subiectele din evaluarea respectivă”
Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, a fost întrebată dacă Bacalaureatul actual arată limpede cunoştinţele acumulate de un elev în liceu. Răspunsul ei a fost de-a dreptul halucinant.
Ministrul a explicat apoi că e nevoie de o diferențiere și mai mare a examenului de Bacalaureat, “pe tipuri de clase” şi chiar despre cum ar trebui “să gândim la abordarea unui curricullum diferențiat”.
„Orice evaluare evaluează subiectele pe care examenul le presupune în evaluarea respectivă. Sigur reflectă programa școlară, fără îndoială pentru că subiectele au fost din programele școlare pe diferite tipuri și profile de învățământ. Ce fac cu aceste cunoștințe, asta fără îndoială este o întrebare la care cred că mai trebuie să lucrăm pentru că eu mi-aduc aminte, ca studentă fiind, chiar la ora de discipline dificile, matematica superioară pe care o face Politehnica pentru orice facultate, profesorul meu de matematică ne spunea la ce folosim fiecare dintre lucrurile pe care le învățam. Și de aceea îndreptarea modalității de predare și către utilitatea acelor cunoștințe cred că ar face și lecția mai atractivă și deopotrivă elevii ar înțelege de ce trebuie să învețe, la ce le sunt utile cunoștințele”, a spus Ministrul Educației.
Ministrul a vorbit apoi despre ”nevoia de a avea un Bacalaureat diferențiat”. Ecaterina Andronescu a explicat la ce se referă: “mă gândesc la diferențiat pe tipuri de clase. Una este clasa de matematică-informatică, alta este clasa de științele naturii, astăzi Bacalaureatul se diferențiază prea puțin, poate trebuie să-l diferențiem mai mult și, de ce nu, chiar să gândim la abordarea unui curricullum diferențiat, în funcție și de opțiunile ulterioare ale celor care aparțin unei generații de elevi”.