Educație
Absolvenții de gimnaziu au scăpat de cea mai grea probă a Evaluării Naționale
Elevii clujeni, la fel ca cei din restul țării, au susținut miercuri cea de-a două probă a Evaluării Naționale, proba la matematică.
Examen evaluare nationala matematicaDe cele mai multe ori, proba la matematică este cea de care se tem majoritatea elevilor. Exercițiile și calculele complicate nu au fost singurele care le-au dat bătăi de cap candidaților. La fel ca la prima probă, cea de limba și literatura română, elevii au fost incomodați de măștile pe care au trebuit să le poarte timp de două ore, cât a durat examenul.
Dacă la prima probă triajul epidemiologic a durat mai mult, din cauză că a fost prima dată când reprezentanții școlilor au trebuit să facă asta, de data aceasta, spun elevii, lucrurile au decurs mult mai repede, iar în cel mai scurt timp s-au așezat în bănci pentru a primi subiectele.
„Timpul a fost mai scurt decât luni, fiecare clasă a stat cam 2 minute până când elevii au fost verificați”, a spus Ștefan Chițu, unul dintre elevii candidați, absolvent al Școlii Gimnaziale „Octavian Goga” din Cluj-Napoca.
„Am așteptat foarte puțin, școala a fost foarte pregătită”, a adăugat și Beatriz Feneșan, o altă candidată.
Nu au putut respira normal din cauza măștii
Purtarea măștii a continuat să fie un lucru dificil de suportat pentru elevi, mai mulți dintre ei susținând faptul că după ceva timp nu mai puteau respira bine.
„După prima jumătate de oră am început să am dificultăți în a respira cu masca pe față”, a explicat Ștefan.
„După ceva timp am început să am probleme cu respirația”, a fost de acord și Beatriz.
Totuși, dacă pe unii masca i-a incomodat, alții s-au obișnuit în scurt timp cu ea.
„Masca a fost la început incomodă, dar după ceva timp m-am obișnuit cu ea și nu am mai avut probleme”, a spus Mara Pânzaru.
Subiecte cu dificultate medie
Din punctul de vedere al elevilor, subiectul pe care l-au primit în acest an a avut atât exerciții ușoare, dar și probleme mai greu de rezolvat.
CITEȘTE ȘI:
Evaluarea Națională 2020. Vezi subiectele pe care le-au primit absolvenții claselor a VIII-a la MATEMATICĂ
„Subiectul a fost destul de ușor, deși unii au întâmpinat dificultăți la exercițiul 3 de la subiectul II, iar eu am avut câteva probleme la subiectul III”, a spus Teodora Pușcaș.
„Subiectul a fost asemănător modelelor de teste de antrenament, atât ca format, cât și ca grad de dificultate. Comparativ cu subiectul care s-a dat anul trecut a fost mult mai ușor, cu itemi mult mai simpli. Primul subiect a fost foarte ușor, dar doar cu prima parte nu se poate lua decât nota 4. Pentru note de peste 9, nu erau chiar așa de ușor de rezolvat subpunctele c de la subiectul III, deci pentru nota 10 trebuiau făcute acele cerințe. Dificultăți au fost și la exercițiul 3 de la subiectul II, elevi cu un nivel peste mediu nu au fost capabili să pună problema în ecuație. Cu acest subiect cred că elevii care nu s-au pregătit temeinic și constant vor putea lua nota de trecere, iar cei care s-au pregătit vor putea obține note mari”, a explicat pentru Monitorul de Cluj Alina Teodorescu, profesor de matematică la Școala Gimnazială „Octavian Goga”.
Elevii nu vor mai verifica notele pe avizierul școlii
Spre deosebire de anii trecuți, Ministerul Educației a decis ca notele din acest an să fie anonimizate, pentru a respecta reglementările privind confidențialitatea datelor. Astfel, fiecare candidat, după predarea examenului la Matematică, a primit un cod unic prin care va putea afla rezultatele examenelor, care se vor afișa în data de 22 iunie prin intermediul aplicației EvNat.
CITEȘTE ȘI:
Elevii nu își vor verifica notele la avizierul școlii. Vor primi un cod unic pentru a-și vedea rezultatele
Articol scris de Anca Axinte, Studentă în anul I la Jurnalism în cadrul Facultății
de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării