Educație

Semnal de îngrijorare. Pandemia de COVID-19 a afectat capacitatea de învățare a elevilor

Profesorii semnalează că au elevi care înregistrează „pierderi de învăţare”, conform unui studiu despre educaţia şi viaţa copiilor vulnerabili în pandemie, realizat de Fundaţia World Vision România, în primele luni ale acestui an.

Semnal de îngrijorare. Pandemia de COVID-19 a afectat capacitatea de învățare a elevilor/ Sursă foto: pixabay.com Semnal de îngrijorare. Pandemia de COVID-19 a afectat capacitatea de învățare a elevilor/ Sursă foto: pixabay.com

 

Potrivit unui comunicat al World Vision România transmis, joi, 51% dintre profesori au afirmat că, la clasele unde predau, ponderea elevilor care înregistrează pierderi de învăţare este de cel mult 25%. Aproape o treime (31%) dintre cadrele didactice au spus că proporţia elevilor care înregistrează pierderi de învăţare se situează între un sfert şi o jumătate din totalul clasei, peste 10% au semnalat că între 50 şi 75% dintre elevi sunt în această situaţie, iar 6% au punctat că toţi copiii cărora le predau „au pierdut din materie”.


 

Realizat în 51 de unităţi de învăţământ din mediul rural, studiul fundaţiei mai relevă că, la fiecare 100 de copii, doi au abandonat cursurile în anul şcolar 2020 - 2021.
 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

 


Aproape trei sferturi dintre profesori cred că în ultimii doi ani calitatea educaţiei din şcolile româneşti a scăzut. Majoritatea cadrelor didactice afirmă că aceasta fie a scăzut (73%), fie a rămas la acelaşi nivel ca înainte de pandemie (19%). Doar 8% au afirmat că, din 2020 până în prezent, calitatea educaţiei a crescut.


39% dintre profesori susțin că nivelul de calitate educației a scăzut

Un procent de 48% dintre profesori au afirmat că nivelul de calitate a învăţământului a rămas la fel, 39% au fost de părere că a scăzut, iar 13% au spus că aceasta a crescut.

În contextul pandemiei, orele online au funcţionat mai degrabă ca „o soluţie de avarie”. Astfel, în 2020 circa 64% dintre profesori au menţionat că au susţinut ore online, pondere care a crescut la 82% anul acesta.


În 2020, 55% dintre profesori au afirmat că au transmis teme şi exerciţii prin telefon sau prin aplicaţii de mesagerie online ca WhatsApp sau Facebook Messenger. Procentul a scăzut anul acesta la 47%.

Cei doi ani de funcţionare a şcolii în pandemie au lăsat o amprentă şi asupra sănătăţii mentale a copiilor. Un procent de 23% dintre profesori au afirmat că nu au observat schimbări în comportamentul elevilor. 64% au precizat că elevii lor se concentrează mai greu la oră, iar o treime au observat că unii copii au devenit mai agresivi. 32% dintre cadrele didactice au constatat că unii elevi sunt mai retraşi.


Un procent de 48% dintre părinţi au afirmat că nivelul de calitate a învăţământului a rămas la fel, 39% au fost de părere că a scăzut, iar 13% au opinat că aceasta a crescut.

Conform studiului, în intervalul 2020-2022 s-a înregistrat o creştere de cinci până la zece ori a incidentelor familiale soldate adesea sau întotdeauna cu violenţe fizice. Copiii au resimţit izolarea, în circa 31% dintre cazuri petrecându-şi ultimul an singuri în faţa televizorului. Aproape o jumătate din ei (48%) au interacţionat cu prietenii mai mult online decât faţă în faţă.

Peste o treime dintre părinţi (35%) au declarat că în ultimii doi ani le-au scăzut veniturile, în vreme ce ponderea adulţilor care au probleme cu locul de muncă s-a majorat de la 46% în 2020 la 48% în 2022, mai relevă studiul.

 

CITEȘTE ȘI:

UNICEF trage un semnal de alarmă. Închiderea școlilor în timpul pandemiei de COVID-19 continuă să afecteze peste 400 de milioane de copii

abonare newsletter