Externe

Inteligența artificială înlocuiește profesorii la un liceu din Londra. Elevă: „La început aveam dubii”

Pregătirea pentru examene cu ajutorul inteligenței artificiale (AI) și nu cu un profesor: un liceu privat din Londra a demarat un astfel de experiment, inițiativă privită cu circumspecție de o cercetătoare în domeniul AI.

Inteligența artificială înlocuiește profesorii la un liceu din Londra| Foto: pixabay.com Inteligența artificială înlocuiește profesorii la un liceu din Londra| Foto: pixabay.com

 

 


Pregătirea pentru examene cu ajutorul inteligenței artificiale (AI) și nu cu un profesor: un liceu privat din Londra a demarat un astfel de experiment, inițiativă privită cu circumspecție de o cercetătoare în domeniul AI, relatează AFP, citat de Agerpres.ro

 


David Game College, o unitate de învățământ privată situată în centrul Londrei, a lansat acest proiect-pilot în urmă cu circa șase luni pentru tinerii care se pregătesc pentru examenele GCSE. Este prima clasă de acest fel din Regatul Unit.

CITEȘTE ȘI:
Și-a găsit de lucru în timp ce dormea, cu ajutorul inteligenței artificiale

„Învățământul va fi transformat de AI. Nu mai e nicio îndoială”, a declarat directorul adjunct al școlii, John Dalton. El a dorit să preia conducerea în acest domeniu.


Platforma „controlează” felul în care elevii își însușesc cursurile și furnizează instituției „informații despre obiceiurile lor de învățare”, a explicat el.

Șapte elevi fac parte deocamdată din acest proiect-pilot. Într-o mică sală de clasă, aceștia au la dispoziție calculatoare de pe care pot accesa programul.


În locul profesorilor, elevii sunt asitați de „antrenori pedagogici”, care sunt calificați ca profesori, dar nu cunosc conținutul diferitelor materii. Rolul lor este mai degrabă de a-i ghida pe elevi în utilizarea sistemelor de inteligență artificială. Ei îi susțin, de asemenea, în obținerea de competențe non-tehnice, cum ar fi aptitudini pentru a lua parte la dezbateri.

„Lider mondial”

Potrivit lui John Dalton, la rândul său profesor de biologie, AI poate evalua cunoștințele unui elev „cu o precizie superioară față de un profesor mediu” și permite o predare mai personalizată. Poate contribui, de asemenea, la reperarea unor lacune în cunoștințele elevilor.


Prim-ministrul britanic Keir Starmer a promis la jumătatea lunii ianuarie că va face din regatul Unit „liderul mondial” în domeniul inteligenței artificiale. El a anunțat un plan de acțiune care ar urma să atragă companii, investitori și să dinamizeze o economie aflată în dificultate.

Guvernul de la Londra spune că AI i-ar putea ajuta pe profesori să-și organizeze lecțiile și să corecteze lucrări de control. A dezvoltat propriul instrument, un asistent pentru lecții denumit „Aila”, adaptat la programa școlară britanică.

CITEȘTE ȘI:
Inteligența artificială bate experții în meteorologie

Pentru Rose Luckin, o profesoară de la universitatea londoneză UCL care studiază utilizarea AI în educație, proiectul-pilot de la David Game College este un „caz unic”.

Ea își pune întrebări asupra capacității AI de a preda „în ansamblu matematica, engleza, biologia, chimia și fizica”.

Cercetătoarea se întreabă de asemenea dacă ''educația socială'' pe care o aduce de obicei o sală de clasă se poate realiza „suficient” prin intermediul acestui program, chiar dacă responsabilii proiectului-pilot afirmă că elevii dispun de mai mult timp pentru a interacționa cu colegii lor.

„Nu vreau să fiu foarte negativă, căci dacă nu încercăm aceste instrumente, nu vom vedea cum funcționează”, a spus ea.

Ea a mai precizat și că AI va „transforma” rolul profesorilor. Dar este încă „imposibil” de știut în ce sens se va întâmpla acest lucru.

Profesoara speră că David Game College va evalua dacă AI „are un impact pozitiv sau negativ”.

„La început aveam dubii”

Massa Aldalate, o elevă în vârstă de 15 ani, spune că a fost vrăjită de acest program.

„La început, aveam dubii”, a explicat ea, așezată pe un scaun rotativ în sala de clasă. „Dar este mult mai eficace dacă vreți cu adevărat să vă atingeți obiectivele”, a continuat adolescenta.

Sala de clasă tradițională nu-i lipsește „cu adevărat”.

În ceea ce privește cursurile de engleză, una dintre materiile ei preferate, eleva se gândea că trebuia să aibă un profesor în fața ei. Dar „a funcționat”, a spus ea. 

„Voi răspundeți la întrebări și totul are logică”, a explicat ea.

Unul dintre principalele sindicate din învățământ în Marea Britanie, National Education Union, a apreciat faptul că guvernul pune accentul pe formarea profesorilor cu ajutorul instrumentelor digitale.

Secretarul general al sindicatului, Daniel Kebede, a subliniat însă că această ambiție ar trebui să se traducă prin „importante investiții” pentru dotarea acestor unități cu tehnologia necesară.

Rose Luckin a subliniat că programul de la David Game College este „elitist”, întrucât costurile anuale sunt de 27.000 de lire sterline (32.120 euro), cu peste 10.000 de lire sterline în plus față de taxele medii de școlarizare din școlile private britanice. Accesul inegal la tehnologie este, de altfel, una din „provocările” AI, a mai spus ea. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Emil Boc, despre Inteligența Artificială: „Poate fi folosită pentru lucruri bune sau pentru lucruri mai puțin bune”

Inteligența artificială poate detecta peste 1.000 de boli cu ani înainte de apariția simptomelor

Ultimele Stiri
abonare newsletter