Externe
Pregătiri la graniţa româno-maghiară pentru reabilitarea a 20 de secțiuni de drum. Autostrada M49, o nouă conexiune între România și Ungaria.
Reabilitarea a aproximativ 20 de segmente de drum din zona de frontieră dintre Ungaria şi România începe în câteva săptămâni.
La finalul lunii trecute, în urma întâlnirii de la București cu ministrul maghiar de Externe, Péter Szijjártó, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunța că România și Ungaria vor realiza noi puncte de trecere a frontierei în urma aderării la Spațiul Schengen.
CITEȘTE ȘI:
Noi puncte de trecere a frontierei între România și Ungaria în urma aderării la Spațiul Schengen
Secretarul de stat în cadrul Parlamentului Ungariei din partea Ministerului de Afacerilor Externe, Levente Magyar, a anunțat recent că la graniţa româno-maghiară pot începe pregătirile pentru reabilitarea a aproximativ 20 de tronsoane de drum.
Autostrada M49, o nouă conexiune între România și Ungaria
Politicianul maghiar a evidenţiat că autostrada M49, care se construieşte în prezent va fi a treia conexiune pe autostradă între cele două ţări, precum şi faptul că au început deja pregătirile pentru autostrada M44 dintre Békéscsaba şi Oradea.
„În ultimele decenii, şoselele mai mici care leagă aşezările de graniţă nu au putut fi folosite, motiv pentru care acum au nevoie de lucrări de reabilitare”, a explicat secretarul de stat Levente Magyar, potrivit agenției maghiare de presă MTI.
20 de metri de drum separă România de Ungaria la Berveni
„În curând se va deschide punctul de trecere a frontierei și la Berveni, astfel încât comuna noastră nu va mai fi o localitate izolată”, au notat reprezentanții administrației locale din Berveni (Satu Mare) prin intermediul unui mesaj publicat pe pagina de Facebook, în urma forumului de informare în zona de graniță dintre Berveni (Satu Mare) și Ura (Ungaria) organizat de primarul comunei Ura, Karácsonyi Sándor.
„Acesta este un pas uriaș pentru comună, deoarece ni se va deschide o cale complet nouă! În curând se va construi acea porțiune de drum de aproximativ 20 de metri care încă desparte România de Ungaria!”, mai arată sursa citată.
„Aderarea României la spaţiul Schengen este importantă pentru maghiari, deoarece înseamnă încetarea controalelor pe o porţiune de frontieră greu de tranzitat. Negociatorii din cele două state privesc situaţia la fel, România îşi doreşte de asemenea mai multe conexiuni pe frontiera comună”, a adăugat oficialul maghiar Levente Magyar.
Începând cu data de 31 martie 2024, polițiștii de frontieră din cadrul aeroporturilor și porturilor maritime nu mai efectuează controlul de frontieră pentru persoanele care călătoresc spre și dinspre state din Spațiul Schengen.
De asemenea, începând cu 1 ianuarie 2025, odată cu aderarea completă a României la Schengen, și controalele de la frontiera internă, și anume de la granița cu Ungaria și Bulgaria, au fost eliminate. Totuși, polițiștii de frontieră efectuează acțiuni punctuale și inopinate pentru a verifica identitatea și situația legală a persoanelor, dar și pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale.
![](https://monitorulcj.ro/storage//135789/sursa-Janos-Lazar-fb.jpg)
În toamna anului trecut, Ungaria aproba finanțarea necesară pentru realizarea tronsonului de 18 km între orașul de graniță Nyíregyháza și Satu Mare, astfel încât autostrada M49 din Ungaria să fie prelungită până la granița României.
Îmbunătățirea conexiunilor de transport
România și Ungaria se pregătesc să își îmbunătățească conexiunile de transport de la graniță.
Este vorba de realizarea a unui nou pod și a drumurilor expres, proiecte ce vor avea un impact economic substantial:
*DEx Satu Mare-Oar (România) și DEx M49 (Ungaria)
*DEx Arad-Oradea (România) și Autostrada M44 (Ungaria)
*Beba Veche (România) și Kubekhaza (Ungaria)
*un nou pod peste râul Mureș care va asigura conexiunea în zona localităților Cenad (România) și Magyarcsanad (Ungaria)
CITEȘTE ȘI:
Ungaria vine cu autostrada până la Satu Mare
În august 2023, guvernul ungar anunța inițierea proiectului pentru construirea primului tronson de 28 de kilometri lungime a autostrăzii care va face legătura între autostrada M3 şi graniţa româno-maghiară. Astfel, în continuarea acestui segment va fi realizat un alt tronson, de 18 kilometri, care va ajunge până la graniţa româno-maghiară.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: